Hitachi i Penske testują ładowanie elektrycznych ciężarówek na dużą skalę

Hitachi i Penske testują ładowanie elektrycznych ciężarówek Penske

Rozwiązanie Grid-eMotion Fleet firmy Hitachi Energy obsługuje ładowanie pojazdów elektrycznych o dużej pojemności w głównej zajezdni samochodów ciężarowych w Stockton w Kalifornii i toruje drogę do zrównoważonego transportu.

Hitachi America, Hitachi Energy i Penske Truck Leasing ogłosiły uruchomienie scentralizowanego rozwiązania do ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych na dużą skalę. Ten przełomowy projekt wspiera wdrożenia elektrycznych ciężarówek Penske dla klientów w Stockton w Kalifornii.

Na potrzeby tej pilotażowej inicjatywy firma Hitachi Energy dostarczyła Penske swój najnowocześniejszy system ładowania pojazdów elektrycznych Grid-eMotion Fleet. Zintegrowane rozwiąza-nie do szybkiego ładowania prądem stałym (DC) zostało zaprojektowane z myślą o skalowaniu i zapewnieniu możliwości wielowatowego ładowania, dostosowanych do wysokich wymagań flot samochodów ciężarowych o różnych rozmiarach.

Nowe funkcje systemu pozwalają zmniejszyć zapotrzebowanie na miejsce nawet o 60% w porównaniu z konwencjonalnymi systemami ładowania oraz zapotrzebowanie na okablowanie na-wet o 40% - zapewniając efektywne wykorzystanie zasobów przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej wydajności ładowania pojazdów elektrycznych (EV).

Inwestowanie w zakresie pojazdów elektrycznych i rozwiązań ładowania ma dla nas kluczowe znaczenie, ponieważ nasi klienci poszukują rozwiązań obniżających emisję dwutlenku węgla w swoich flotach i zgodnych z przepisami dotyczącymi emisji – powiedział Art Vallely, prezes Penske Truck Leasing. – Solidna publiczna i prywatna infrastruktura ładowania jest niezbędna, aby w przyszłości zapewnienić rentowność komercyjnych ciężarówek elektrycznych.

Penske jest pionierem we wdrażaniu elektrycznych pojazdów użytkowych. Firma poczyniła znaczne inwestycje w ich testowanie, utrzymanie i rozbudowę infrastruktury ładowania. Nieustan-nie sprawdza możliwości i eksploatuje ciężarówki elektryczne w swoich flotach leasingowych, wynajmowanych i logistycznych w różnych branżach, w tym m.in. w handlu detalicznym, produkcji, sklepach spożywczych, sieciach restauracji szybkiej obsługi, medycynie, sektorze części samochodowych itd.

System ładowania Grid-eMotion Fleet firmy Hitachi Energy jest już wykorzystywany w Stockton do ładowania rosnącej liczby pojazdów elektrycznych do lekkich, średnich i ciężkich zastosowań. Jego 10-stanowiskowa infrastruktura może ładować na miejscu aż 10 ciężarówek, z mocą do 100 kW lub pięć ciężarówek do 200 kW, co pokazuje jego wszechstronność i skalowalność dla operacji flotowych Penske.

Cieszymy się, że możemy współpracować z Hitachi nad wdrożeniem tej najnowocześniejszej technologii – powiedział Drew Cullen, starszy wiceprezes ds. usług obiektowych i paliw w Penske. – Kiedy po raz pierwszy zapoznaliśmy się z rozwiązaniem Grid-eMotion, byliśmy pod wrażeniem jego możliwości i elastyczności oraz tego, co może to oznaczać dla naszych klientów. Instalacja w Stockton wzmocni naszą współpracę z Hitachi.

Współpraca ta rozszerza istniejące partnerstwo Hitachi z Penske Corporation, zakorzenione w serii wyścigów IndyCar, podkreślając ich wspólne zaangażowanie w przyspieszenie redukcji emisji w całej flocie poprzez powszechne wdrażanie stacji ładowania samochodów elektrycznych. Hitachi i Penske badają także inteligentne rozwiązania ładowania oparte na sztucznej inteligencji w celu optymalizacji procesów. To przedsięwzięcie otwiera nowe perspektywy, kładąc fundamenty pod ulepszony serwis, utrzymanie i możliwości ładowania pojazdów elektrycznych w całej flocie Penske.

Hitachi Energy z dumą wspiera podróż Penske w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez wdrożenie naszego systemu Grid-eMotion Fleet w Stockton. Projekt ten stanowi idealną okazję do ukazania korzyści płynących z systemów ładowania, zaprojektowanych specjalnie dla flot i tego, w jaki sposób mogą one wspierać przejście na bardziej zrównoważony tryb działalności – powiedział Alireza Aram, dyrektor generalny biznesu Stacji i Systemów Elektroenergetycznych Hitachi Energy w Ameryce Północnej. – Technologia Grid-eMotion Fleet firmy Hitachi Energy może zapewnić operatorom flot elastyczność potrzebną do spełnienia unikalnych wymagań każ-dego obiektu.

Projekt z Penske stanowi znaczący krok naprzód w naszym wspólnym zaangażowaniu w zrów-noważony transport i pokazuje, w jaki sposób możemy przenieść floty elektryczne z niszy do głównego nurtu – powiedział Hicham Abdessamad, prezes i dyrektor generalny Hitachi America. – Hitachi zaprojektowała Grid-eMotion Fleet i inne rozwiązania specjalnie z myślą o elektryfikacji transportu komercyjnego i publicznego. Współpracując z Penske, torujemy drogę do lepszej przy-szłości transportu dla wszystkich.

Źródło: Hitachi Energy

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę