Instruktaż naprawy uszkodzonego łożyska koła

febi
4.11.2011

Firma febi przygotowała instruktaż naprawy uszkodzonego łożyska koła. Zaleca w nim, by zwrócić uwagę podczas jazdy autem na uszczelniacz, którego uszkodzenia mają największy wpływ na jakość łożyska koła.

PROBLEM:
Łożysko koła wytwarza silne hałasy podczas jazdy.

ROZWIĄZANIE:
Należy zwrócić uwagę na uszkodzenia podkładki uszczelniającej. Firma febi zaleca wymianę podkładki podczas montażu łożyska koła. Ważne: podkładka uszczelniająca dostępna jest w dwóch rozmiarach (64 mm i 72 mm). Co jest równie ważne: bezwzględnie należy przestrzegać rozmiaru kół w calach.

PRZYCZYNA:
Przez uszkodzoną podkładkę uszczelniającą woda przedostaje się do łożyska koła i powstaje rdza, patrz fotografie (zdjęcie nr 1 i 2). Podkładka uszczelniająca (zdjęcie nr 3), która znajduje się pomiędzy przegubem homokinetycznym i piastą koła wykonana jest z tworzywa sztucznego i łatwo ją uszkodzić podczas demontażu lub na skutek wpływów zewnętrznych. Jeśli podkładka uszczelniająca jest uszkodzona, nie przylega poprawnie. Uszkodzenie lub zabrudzenie podkładki uszczelniającej sprzyja przedostaniu się wody do wnętrza łożyska koła. W rezultacie następuje przedwczesne uszkodzenie łożyska i wytwarza się silny hałas.

UWAGA:
Użycie niewłaściwych narzędzi podczas montażu może spowodować przedwczesne uszkodzenie łożyska koła oraz błędną sygnalizację systemu ABS. Podczas montażu należy bezwzględnie przestrzegać instrukcji naprawy podanej przez producenta pojazdu.

Więcej informacji: www.febi.pl

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę