Inter Cars z nowymi szkoleniami dla Q Service Castrol

© Inter Cars

Udostępnij:

W dniach 27–28 sierpnia w Centrum Szkoleniowym Inter Cars odbyło się pierwsze z serii spotkań dla właścicieli serwisów zrzeszonych w Q Service Castrol. Członkowie nowej sieci dowiedzieli się na nim, jak podnieść standard zarządzania swoim serwisem. Bezpłatne szkolenie skierowane jest do właścicieli warsztatów, a także do osób zarządzających serwisami w zakresie jakości pracy i budowania marki serwisu.

– Zarządzanie serwisem klasy premium, a tylko do takich należą warsztaty zrzeszone w Q Service Castrol, wymaga odpowiedniej transparentności w relacjach między klientem, doradcą sprzedażowym, a samym warsztatem. Właśnie tego uczymy na nowym cyklu szkoleń. Naszym celem jest wskazanie odpowiedniej drogi, dzięki której warsztat będzie konkurencyjny na rynku, ale przede wszystkim będzie przynosił odpowiednie zyski – powiedział Radosław Sujka, Menadżer ds. Szkoleń w Inter Cars.

© Inter Cars


– Szkolenie dotyczyło aspektów związanych z przynależnością do sieci, zawierało również obszerne elementy zarządzania warsztatem, czyli m.in. ekonomiki prowadzenia serwisu. Na przykładach pokazaliśmy uczestnikom miejsca, w których – mówiąc nieco kolokwialnie – są pieniądze i wystarczy je podnieść. Część szkolenia została poświęcona także budowaniu relacji z klientem, z naciskiem na spostrzeżenie i wyciągnięcie wniosków, jakie braki ma się we własnym serwisie i co zrobić, aby wyeliminować je w jak najkrótszym czasie. Oczywiście przedstawiliśmy również standaryzację sieci i opis procesów serwisowych realizowanych w każdym warsztacie – powiedział Wojciech Major, trener szkoleń systemowych oraz wspierających sprzedaż, od ponad 20 lat szkolący w zakresie certyfikacji personel całej grupy VW w Polsce

Całe szkolenie podzielone jest na dwa dni, tak aby uczestnicy mogli zdobyć jak najszerszą wiedzę, ale też poznali wszystkie aspekty od praktycznej, a nie tylko teoretycznej, strony.

– Celem naszego spotkania biznesowego jest omówienie standaryzacji sieci Q Service Castrol oraz zrozumienie procesów polegających na wzmocnieniu naszej marki jako marki premium. Przedstawiamy dokładnie jaką ścieżkę kwalifikacji powinien przejść każdy z naszych serwisów, aby uzyskać zadowalający wszystkich, a zwłaszcza klientów, poziom – powiedziała Marta Ciesielska, Kierownik Działu Sieci Serwisowych w Inter Cars.

Oprócz modułów związanych z samą marką, jej siłą i cechami wyróżniającymi ją na rynku, uczestnicy szkolenia poznali też szczegóły wewnętrznego audytu, tajniki wydajnego zarządzania serwisem czy siłę kadry zarządzającej w odniesieniu do jakości budowanej marki.

– Teoretycznie każdy uczestnik szkolenia o prowadzeniu warsztatu wie wszystko, albo prawie wszystko, gdy jednak zaczniemy głębiej zastanawiać się nad poszczególnymi tematami okazuje się, że często dużo elementów w prowadzeniu serwisu wymaga poprawy. Ja na przykład po szkoleniu już wiem, że muszę poprawić podejście do klienta – powiedział Dariusz Kowalczyk, właściciel serwisu samochodowego w Sułkowie, od sześciu lat członek sieci Q-Service, pierwszy w województwie świętokrzyskim działający pod marką Q Service Castrol.

Druga część szkolenia to przypomnienie przyswojonej teorii o standardach obsługi klienta oraz sprawdzenie jej w praktyce poprzez umówienie wizyty w serwisie. Około 70% czasu szkolenia odbywa się w formie interaktywnych zajęć z wykorzystaniem przestrzeni warsztatowej w Centrum Szkoleniowym Inter Cars. Część teoretyczno-praktyczna, mająca na celu utrwalenie i pogłębienie zdobytej wiedzy i polegająca na umówieniu wizyty w serwisie, składa się m.in. z analizy celów i wyników ćwiczenia, sprawdzenia oczekiwań klienta, zbadania jego wstępnych założeń czy zbudowania mapy czynności. Każdy z tych kroków badany jest pod kątem wartości bazowych i ma służyć do miarodajnej analizy efektywności i dochodowości serwisu. Ostatnia część, czysto praktyczna, jest realizowana w części warsztatowej mającej na celu jak najwierniejsze odwzorowanie rzeczywistych warunków panujących w serwisie na etapie relacji z klientem.

– Dla mnie, członka sieci, który często uczestniczy w podobnych szkoleniach, to dzisiejsze miało naprawdę wyjątkowych charakter. Uczestnicy mogli bowiem dowiedzieć się bardzo wielu praktycznych rzeczy, które należy poprawić, aby serwis funkcjonował na jak najwyższym poziomie. Zaskoczeniem dla nas było np. to, jak wiele elementów można udoskonalić choćby w samym przejęciu samochodu do serwisu, tak żeby klient czuł się jeszcze bardziej dowartościowany. Trenerzy przekazali nam również wiele cennych informacji na temat wydajności mechaników i sposobów rozliczania ich godzin pracy – powiedział Grzegorz Gołąb z GP Mobile z Gnojnika.

W podobnym tonie wypowiadała się Ewa Zając z serwisu Auto-Hal Zając i Wspólnicy z Bochni. – Całe szkolenie jest bardzo ważne i potrzebne. Pozwala znacząco pogłębić wiedzę na temat prowadzenia serwisu, pokazuje też na przykładach jak zwiększyć rentowność swojego warsztatu, co dla każdego działającego w biznesie ma priorytetowe znaczenie. Dla mnie najciekawszy był sam proces odbioru przyjeżdżającego do naszego serwisu pojazdu oraz świadomość, ile dodatkowych usług i jakie możemy zaproponować mu na tym etapie – powiedziała Ewa Zając z serwisu Auto-Hal Zając i Wspólnicy.


TOP w kategorii


#Rynek



Zwieńczeniem szkolenia jest otrzymanie certyfikatu potwierdzającego nabyte umiejętności i kompetencje oraz dokumentującego wiedzę niezbędną do właściwego prowadzenia serwisu. Kolejne dwudniowe szkolenie przeznaczone wyłącznie dla warsztatów zrzeszonych w sieci Q Service Castrol zaplanowane zostało w dniach 10–11 września również w Centrum Szkoleniowym Inter Cars.

Od 25 września Inter Cars rozpoczyna również serię innowacyjnych szkoleń skierowanych do właścicieli warsztatów samochodowych poświęconych budowie stron internetowych oraz jak najpełniejszemu wykorzystaniu w nich Facebooka i Google.

Udostępnij:

Drukuj





aE



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również