Jak rozpoznać uszkodzone łożysko skrzyni biegów

Meyle-HD
13.5.2016

Z powodu silnych wibracji i dużych obciążeń przy ruszaniu i przełączaniu biegów łożyska skrzyni biegów szybko się wycierają i musza być regularnie wymieniane. Dlatego przy okazji innych napraw pracownicy warsztatu powinni rutynowo sprawdzić, czy nie jest konieczna także wymiana łożyska skrzyni biegów.

Można to rozpoznać na podstawie hałasu lub podczas oględzin. W swoim najnowszym wideo „Mechanicy MEYLE“ wyjaśniają na kanale YouTube „MEYLE TV”, w jaki sposób można szybko znaleźć uszkodzone łożysko skrzyni biegów, oraz dlaczego powinno ono zostać wymienione.

Na podstawie łożyska skrzyni biegów MEYLE-HD (numer MEYLE: 014 024 1100/HD) do modeli Mercedes-Benz klasy C-, CLK-, CLS-, E-, G-, S-, SL- i SLK wyjaśniają oni poza tym jego sposób działania. Szczególną cechą tej części jest to, że w przeciwieństwie do wersji oryginalnych, w których w zależności od typu silnika trzeba stosować różne części zamienne, inżynierowie producenta z Hamburga łożysko skrzyni biegów MEYLE-HD poprzez wzmocnioną obudowę skonstruowali tak, że można je stosować w wielu modelach: dlatego do naprawy różnych modeli warsztaty, mając nowe łożysko skrzyni biegów MEYLE-HD, potrzebują już tylko jeden typ części zamiennej.

Obok kompaktowej konstrukcji tej części także optymalnie dobrana mieszanka gumy powoduje, że wibracje są lepiej tłumione. Prowadzi to do wydłużonej żywotności łożyska skrzyni biegów i dlatego – tak jak na wszystkie części MEYLE-HD – jest na nie cztery lata gwarancji. A wydłużona żywotność powoduje, że część ta jest także szczególnie interesująca dla flot samochodowych przedsiębiorstw taksówkowych.

Nowe wideo o łożyskach skrzyń biegów można znaleźć tutaj.

Źródło: Informacja prasowa Meyle

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę