Jazda samochodem jesienią i zimą stresuje co drugiego kierowcę

Czy jazda samochodem jesienią i zimą stresuje kierowców? Pixabay_jwvein

51% polskich kierowców stresuje się jazdą samochodem w okresie jesienno-zimowym ze względu na panujące w tym czasie warunki atmosferyczne bardziej niż w pozostałej części roku – wynika z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie PZU[1]. Dlatego szczególnie w tym okresie największy polski ubezpieczyciel zachęca kierowców do kompleksowego ubezpieczania siebie i auta, co zapewnia ochronę i sprawną pomoc nawet w najtrudniejszych sytuacjach na drodze.

PZU zachęca do kompleksowej ochrony

Warunki atmosferyczne, które panują na drogach w okresie jesienno-zimowym są szczególnie stresujące dla młodych kierowców w wieku 18-29 lat – jazdy autem w tym czasie obawia się 60% osób z tej grupy. Także dla kobiet (58%) jest to stresogenna sytuacja. W najmniejszym stopniu niepokój związany z prowadzeniem pojazdu jesienią i zimą odczuwają mężczyźni oraz kierowcy w wieku 30-39 lat (44%).

Jazda autem oraz jego posiadanie mogą wiązać się z różnego rodzaju niefortunnymi zdarzeniami. Większość polskich kierowców (59%) obawia się utraty zdrowia lub życia w wyniku wypadku. Inne zdarzenia komunikacyjne, które budzą obawy wśród kierowców to awaria samochodu (56%) oraz stłuczka z winny innego kierowcy (53%) lub z własnej winy (46%). Najmniejszy niepokój kierowcy odczuwają na myśl o skończeniu się paliwa (6%) oraz rozładowaniu akumulatora (8%).

Na drodze mogą wydarzyć się różne trudne sytuacje, a jak pokazują wyniki naszego badania, wiele z nich budzi obawy wśród kierowców, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, podczas którego jazda samochodem jest bardziej stresująca, niż w pozostałej części roku. Kompleksowa oferta PZU, obejmująca m.in. OC, AC czy assistance, zapewnia kierowcom szybką i sprawną pomoc w razie zdarzenia na drodze lub parkingu. Dzięki możliwości rozszerzenia ubezpieczenia o dodatkowe opcje, kierowcy mogą liczyć na kompleksową pomoc w niemal każdej sytuacji dotyczącej pojazdu, na każdym etapie – od pomocy na miejscu zdarzenia, przez wszystkie formalności, aż po usunięcie uszkodzeń lub szybką wypłatę odszkodowania – mówi Tomasz Piekarski, dyrektor Biura Produktów Komunikacyjnych PZU.

Obowiązkowe OC to nie wszystko

Obowiązkowym ubezpieczeniem dla wszystkich pojazdów jest OC. Jeśli klient mający OC w PZU będzie sprawcą zdarzenia, PZU wypłaci odszkodowanie osobie poszkodowanej. Dzięki takiej ochronie klient nie musi płacić za wyrządzoną szkodę – koszty pokryje ubezpieczenie.

Jak pokazują wyniki badania, niemal co trzeci kierowca (31%) obawia się kradzieży auta, z kolei 29% obawia się uszkodzenia pojazdu w wyniku np. gradobicia czy upadku drzewa. Dlatego oprócz obowiązkowego ubezpieczenia OC warto wykupić także przydatne w wielu sytuacjach autocasco (AC). Może ono pokryć koszty naprawy uszkodzonego samochodu m.in. w razie wypadku, niezależnie od tego, kto był sprawcą kolizji, zderzenia ze zwierzyną lub innym przedmiotem.

Ubezpieczenie może pokryć także koszty naprawy auta, gdy zostało uszkodzone w wyniku gwałtownych zjawisk atmosferycznych, takich jak np. burza czy grad, jak również pożaru czy powodzi. Autocasco zapewni odszkodowanie również wtedy, gdy samochodu nie będzie można naprawić. AC działa również w przypadku kradzieży samochodu lub jego wyposażenia, a nawet obejmuje szkody powstałe podczas włamania do auta. PZU Auto AC chroni auto nawet w mniej typowych sytuacjach, takich jak: uszkodzenie kabli przez gryzonie czy uszkodzenie auta przez obiekt latający, np. dron.

Assistance rozwiązaniem na problemy na drodze

W przypadku wystąpienia problemów na drodze związanych z awarią samochodu 36% kierowców nie ma poczucia, że w poradzeniu sobie z nimi będą mogli w pełni polegać na sobie lub współpasażerach, z którymi zazwyczaj podróżują. Realne wsparcie w razie wystąpienia problemów na drodze zapewnia ubezpieczenie assistance. PZU oferuje jeden z najszerszych zakresów usług assistance na rynku. 

Kierowca i pasażerowie mogą liczyć na pomoc m.in. w razie awarii samochodu, wypadku, braku paliwa, zatrzaśniętych kluczyków czy rozładowanego akumulatora. PZU może zapewnić np. holowanie, samochód zastępczy, nocleg, opiekę nad dziećmi, zmiennika kierowcy, dowóz paliwa, konsultację z lekarzem dla kierowcy po wypadku i wiele innych usług.

PZU pomoże w zakupie używanego auta

Jedynie nieco ponad 1/3 kierowców (37%) potrafi samodzielnie sprawdzić stan techniczny auta przed jego zakupem. Z pomocą przychodzi największy polski ubezpieczyciel, który w ramach ubezpieczenia assistance PZU Pomoc w Drodze w wariancie Super oferuje unikalną na rynku usługę sprawdzenia stanu technicznego używanego auta przed jego zakupem. Dzięki niej – jeśli ubezpieczone auto ulegnie wypadkowi lub zostanie skradzione – klient może skorzystać z profesjonalnej weryfikacji interesującego go auta na rynku wtórnym.

Eksperci PZU nie tylko sprawdzą stan techniczny samochodu, lecz także w ciągu 2 dni roboczych przygotują szczegółowy raport z oględzin, na podstawie którego klient będzie mógł podjąć decyzję o zakupie. Ta usługa nabiera istotnego znaczenia, biorąc pod uwagę, że na polski rynek trafiają głównie starsze auta. Jak wynika z danych Instytutu Samar, średni wiek importowanych aut w sierpniu 2023 r. wyniósł 13 lat.2

Przebita opona lub uszkodzona szyba nie muszą być zmartwieniem

PZU oferuje także pomoc w razie awarii ogumienia. Wśród zdarzeń związanych z samochodem, których kierowcy obawiają się najbardziej, 28% z nich wskazuje przebicie opony. Dla tych, którzy nie chcą zmagać się z wymianą opony, PZU ma przygotowane ubezpieczenie PZU Auto Opony. W ramach ubezpieczenia klient może liczyć na wymianę koła na miejscu zdarzenia albo holowanie do warsztatu wulkanizacyjnego. Ubezpieczyciel zawiezie także kierowcę i pasażerów do warsztatu, do którego holowany jest samochód, a także pokryje koszty naprawy opony. PZU może również pokryć koszt zakupu nowej opony, jeśli uszkodzonej nie uda się naprawić, a nie minęły 3 lata od daty jej produkcji. 

Uszkodzenia szyby obawia się co siódmy kierowca (14%). Z ubezpieczeniem PZU Auto Szyba firma zorganizuje i opłaci naprawę lub wymianę uszkodzonej szklanej szyby w samochodzie, jeśli zostanie uszkodzona, np. uderzy w nią kamień lub ktoś ją rozbije. Ubezpieczenie obejmuje zarówno szybę czołową, jak i boczne oraz tylną.

Miesięczny abonament to liczne korzyści

Pakiet ubezpieczeń w PZU (AC, OC, NNW, Assistance w wersji Super) jest dostępny już od 73 zł miesięcznie w abonamencie. To łatwy i szybki sposób – składka za ubezpieczenie dzielona jest na 12 płatności. Klient opłaca je przez Internet, w dowolnym dniu miesiąca, który wskaże przy podpisywaniu umowy. Dzięki temu, że nie płaci jednorazowo całej składki, często może pozwolić sobie na szerszą ochronę swojego majątku. 

Ponadto rozłożenie składki na 12 płatności rocznie zapewnia lepszą kontrolę nad budżetem. Płatności można dokonać tradycyjnym lub szybkim przelewem, BLIKIEM oraz kartą. Co więcej, klient nie musi pilnować terminów ich opłacania i pamiętać o nich – dzięki opcji płatności cyklicznych w serwisie mojePZU, wystarczy dodać kartę do konta, a odpowiednia kwota zostanie pobrana przez PZU. Ustawienie płatności cyklicznej jest proste i intuicyjne. Usługa gwarantuje wygodę, a zarazem bezpieczeństwo każdej transakcji dzięki własnej bramce płatniczej, którą oferuje PZU.

Ubezpieczenie PZU Auto można kupić zdalnie za pomocą serwisu mojePZU, przez infolinię pod numerem 600 600 601 (opłata zgodna z taryfą operatora), u jednego z 5500 agentów lub w 400 oddziałach PZU w całej Polsce.

Kampania z Igą Świątek 

2 października ruszyła kampania marketingowa ubezpieczenia PZU Auto, podczas której realizowane będą szerokie działania - w telewizji (spoty 15-sekundowe), radiu, Internecie, w oddziałach PZU oraz u agentów. 

W nowej kampanii stawiamy na kompleksowość oferty ubezpieczeń PZU Auto. Ubezpieczenia komunikacyjne to bowiem znacznie więcej niż obowiązkowe OC. W kreacjach skupiamy się na komunikowaniu szerokiego zakresu polisy, szybkiej obsługi szkody oraz atrakcyjnej ceny za pakiet ubezpieczeń w miesięcznym abonamencie. Podkreślamy również, że naszą ofertę cechuje szeroka sieć dystrybucji i kontaktu, obejmująca kanały offline i online, która tym samym uwzględnia zróżnicowane preferencja zakupowe klientów. Celem naszej kampanii jest zwiększenie świadomości oferty PZU Auto i zachęcenie jak największej liczby osób do jej sprawdzenia, dlatego postawiliśmy na wielokanałowe, wysokozasięgowe działania. Chcemy pokazać odbiorcom, że dzięki kompleksowości naszej oferty można na nas polegać – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji w PZU.

[1] Badanie zrealizowane na zlecenie PZU przez Norstat w dniach 05-10 września 2023 r. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI na grupie 1004 respondentów w wieku 18-65 lat w rozkładzie reprezentatywnym dla próby ogólnopolskiej, złożonej z czynnych kierowców posiadających prawo jazdy na samochód osobowy, prowadzących auto przynajmniej raz w tygodniu i decydujących lub współdecydujących o wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego OC/AC.
[2] https://www.samar.pl/__/3/3.a/118181/3.sc/11/Import-w-sierpniu-2023-roku---najwi%C4%99kszy-wzrost-w-tym-roku.html?locale=pl_PL

Źródło: PZU
 

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę