Klienci Bentley coraz częściej decydują się na personalizacje samochodów

Klienci Bentley częściej decydują się na personalizację Bentley Motors

Brytyjski producent Bentley Motors w 2023 roku osiągnął trzeci najlepszy wynik w swojej historii, notując globalną sprzedaż na poziomie 13 560 luksusowych samochodów. Pomimo 11% spadku w porównaniu z 2022 rokiem, który był najlepszym wynikiem marki, zainteresowanie personalizacją osiągnęło wyższe poziomy niż dotychczas. Około trzech czwartych klientów sięgnęło po ponad 46 miliardów różnych konfiguracji dostępnych w standardowej ofercie, co stanowi wzrost o 43% w porównaniu z 2022 rokiem. To dowód, że klientom marki jeszcze mocniej zależy na prawdziwie unikalnych i ekskluzywnych doświadczeniach. 

W 2023 roku zanotowano większe zainteresowanie modelami w wersjach Azure, S i Speed – ich udział wzrósł z 30% z 2022 roku do 70%. Popularność modelu Bentayga Extended Wheelbase również przekroczyła oczekiwania, ponad jedna trzecia wszystkich zamówień na SUV-y dotyczyła tego modelu. 

Miniony rok był także dobry czasem na modeli hybrydowych marki. Największym zainteresowaniem cieszyły się one w Wielkiej Brytanii, która stała się czołowym rynkiem pod tym względem. Aż jedna czwarta klientów, którzy wybierali modele Flying Spur i Bentayga decydowała się na napęd hybrydowy. 

Klienci Bentley coraz częściej decydują się na personalizacje samochodów zdjęcie w treści artykułu

Mimo trudnych warunków rynkowych w kluczowych regionach na świecie, Ameryka utrzymała pozycję lidera, pozostając największym rynkiem globalnym pod względem sprzedaży. Wyniki wskazują również, że odnotowano 5% wzrostu w regionie Azji Pacyfiku oraz 2% wzrostu na Bliskim Wschodzie, w Indiach i Afryce. Chiny i Wielka Brytania odnotowały spadek o 18%.

Najpopularniejszym modelem marki pozostaje Bentayga, stanowiąc 44% ogólnej sprzedaży. Tym samym potwierdza swoją pozycję jako najbardziej udanego luksusowego SUV-a na świecie. Klienci chętnie wybierali także modele Continental GT i GT Convertible, które stanowiły niemal jedną trzecią sprzedaż (31%), natomiast Flying Spur, najwyższej klasy luksusowy sedan gran turismo, osiągnął 25% ogólnej sprzedaży.

Klienci Bentley coraz częściej decydują się na personalizacje samochodów zdjęcie w treści artykułu

Branża luksusowa nie była odporna na trudne warunki rynkowe obserwowane na całym świecie w drugiej połowie 2023 roku. Mimo tego udało nam się osiągnąć trzecią najwyższą pozycję sprzedażową w naszej historii, odnotować zauważalny wzrost popytu na personalizację i wejść w 2024 rok z mocnym wynikiem zamówień. Zachowujemy ostrożny optymizm na nadchodzący rok, utrzymując trwałe silne zapotrzebowanie na rynkach krajowych i wysoki poziom zainteresowania naszymi modelami hybrydowymi – komentuje wyniki globalnej sprzedaży Adrian Hallmark, CEO Bentley Motors.

Źródło: Bentley Motors

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę