Klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction najlepsze w niezależnych testach MIRA

Federal-Mogul Motorparts
29.4.2016

Federal-Mogul Motorparts, oddział Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML) opublikował wyniki testu nisko- i bezmiedziowych klocków hamulcowych Ferodo Eco-Friction, potwierdzające ich wyższość nad produktami miedziowymi konkurencji.

Testy efektywności hamowania zostały przeprowadzone w niezależnym ośrodku badawczym MIRA w Wielkiej Brytanii. Wynika z nich, że klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction poprawiły o 10% siłę hamowania Volkswagena Golfa Mk6, najlepiej sprzedającego się auta w Europie. Podobne wyniki uzyskano podczas testów innych pojazdów osobowych i dostawczych.

– Ferodo oferuje warsztatom najnowsze technologie stosowane przez znanych producentów pojazdów na pierwszy montaż. Testy Eco-Friction w ośrodku MIRA wykazały, że nasze wysokiej jakości produkty nie tylko chronią środowisko, ale również poprawiają bezpieczeństwo – mówi Jerome De Bruycker, Brand Marketing Director z Federal-Mogul Motorparts. – Technologia Eco-Friction z wyprzedzeniem spełnia wymogi prawne zabraniające stosowania miedzi w materiałach ciernych. Miedź jest jednym z głównych składników tradycyjnych klocków hamulcowych. Nam udało się znaleźć jej substytuty, gwarantujące taką samą lub lepszą efektywność hamowania w porównaniu ze standardową, miedziową mieszanką cierną – dodaje.

Podczas szczegółowych testów w ośrodku badawczym MIRA oceniano efektywność hamowania bezmiedziowych klocków Eco-Friction w porównaniu z czterema konkurencyjnymi produktami, wykorzystując samochody osobowe Volkswagen Golf Mk6, Renault Captur oraz auta dostawcze Peugeot Boxer i Fiat Ducato. Klocki hamulcowe Eco-Friction zwiększyły siłę hamowania VW Golfa ze 100 km/h o 10%, a z prędkości 115 km/h o 17%. Testy Renault Captur wykazały 10% lub 15% poprawę efektywności hamowania. Podobnie było w przypadku prób hamowania Peugeota Boxera i Fiata Ducato. W ich przypadku droga hamowania skróciła się odpowiednio o 12 lub 16 metrów.

Szukając substytutów miedzi, Federal-Mogul starannie wybrał i przetestował mieszanki ponad 1500 materiałów ciernych. Nowa technologia znalazła zastosowanie na liniach montażowych znanych niemieckich marek aut klasy premium – Mercedes-Benz i Audi. – Jesteśmy zadowoleni z wyników testu, który dowodzi poprawie siły hamowania klocków Eco-Friction z wysokich prędkości lub w przypadku cięższych pojazdów. Co więcej, nisko lub bezmiedziowe materiały cierne poprawiają bezpieczeństwo drogowe oraz ograniczają wpływ motoryzacji na środowisko – mówi Silvano Veglia, Product Marketing Director Braking EMEA w Federal-Mogul Motorparts.

Dowodem uznania dla rozwoju nowych technologii dla motoryzacji jest nagroda Golden Trophy w kategorii International Grand Prix of Automotive Innovation, przyznana podczas targów Equip Auto 2013 we Francji, na długo przed wprowadzeniem klocków Ferodo Eco-Friction na rynek wtórny. Więcej na temat nisko i bezmiedziowych klocków Eco-Friction znajdziesz w internecie: www.ferodo.pl.

Źródło: Informacja prasowa Federal-Mogul Motorparts

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę