Kolor w motoryzacji

3.3.2014

To właśnie kolor, a nie kształt przedmiotu jest pierwszym i głównym kryterium oceny mającym wpływ na jego postrzeganie, jak wynika z badań przeprowadzonych przez Yankelovich & Partners.

Teza ta odnosi się również do rynku motoryzacyjnego. Raport wskazuje bowiem, że aż 40% kupujących auta zmieniłoby jego markę, by otrzymać pożądany kolor karoserii samochodu.

Według innej firmy badawczej, VuMa - stylistyka, w tym kolor pojazdu odgrywa kluczową rolę dla nabywców. Na pytanie, jak ważny jest wygląd i stylistyka przy podejmowaniu decyzji zakupowej, 70% respondentów odpowiedziało, że ważna lub bardzo ważna. Jedynie dla 7% ankietowanych design nie odgrywa roli.

Postrzeganie atrakcyjności pojazdu przez respondentów ulegało na przestrzeni ostatnich lat dość istotnym zmianom. Dla przykładu, w 2008 roku za najbardziej pożądane uważano samochody, których stylistyka podkreślała status społeczny oraz wskazywała na wysoką wartość auta. Za atrakcyjniejsze uchodziły tzw. męskie samochody, duże gabarytowo, o potężnym silniku; podczas gdy kilka lat później, w 2013 roku, powyższe cechy przestały się liczyć na rzecz wygody i komfortu, jak też futurystycznego designu oraz prostej linii.

Prognozuje się, że w najbliższych 3 latach nabywcy samochodów będą w jeszcze większym stopniu podkreślać swój indywidualizm, głównie za sprawą unikalnej kolorystyki. W rezultacie popularne staną się chromatyczne, różnobarwne i spersonalizowane kolorystycznie auta (źródło: Axalta).

Kolory będą wyrażać „indywidualne ja” użytkownika samochodu, jego osobowość i styl życia. Megatrend najbliższych lat określany jest mianem kolorowego indywidualizmu i jest już zauważalny na rynku dóbr szybko zbywalnych. Jednym z przykładów jest projekt ABSOLUT UNIQUE.

Dostawca wprowadził na rynek 4 miliony butelek produktu opakowanych każda w niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju wzór i kolor. Dzięki temu producent daje konsumentom możliwość wybrania prawdziwie indywidualnego produktu.

Prognozuje się, że trend ten w przeciągu najbliższych lat będzie miał odniesienie również do rynku motoryzacyjnego. Nabywcy pojazdów będą zwracać uwagę na możliwość wyrażania swojej osobowość i odmienności, przede wszystkich poprzez niekonwencjonalną kolorystykę karoserii.

Kolory samochodów będą „szyte na miarę”, a producenci sięgną po niestandardowe kombinacje pigmentów, czy opalizujące kolory 3-warstwowe.

Marka Cromax przykłada dużą wagę do tego, by zawsze szybko i skutecznie odpowiadać na potrzeby rynku, dostarczając klientom nie tylko zaawansowaną technologię, ale również odpowiednie wsparcie techniczne i biznesowe.

W tym celu marka Cromax uważnie obserwuje aktualne trendy rynkowe, jak też zleca i analizuje badania konsumenckie, by znać bieżące oraz przewidywane przyszłe potrzeby klientów.

Więcej informacji o ofercie marki Cromax można znaleźć na www.cromax.com.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę