Komputery na kołach?

© Robert Bosch

Udostępnij:

W tym wydaniu „autoEXPERTA” poruszamy kilka tematów typowo diagnostycznych. Skupiamy się na diagnostyce oscyloskopowej przepływomierzy oraz pompowtryskiwaczy w silnikach grupy VAG. Dopełnieniem tematyki diagnostycznej jest omówienie zagadnienia kojarzonego najczęściej z aktualizacją oprogramowania sterowników, czyli szeroko pojętego systemu Pass-Thru.


Dlaczego budzi ono takie skojarzenia? Ponieważ pierwszą usługą dostępną dzięki Pass-Thru była aktualizacja sterowników. Dziś jest to system oferujący znacznie więcej możliwości: oprócz samego połączenia z serwerem producenta pojazdu i dostępem do upgrade’ów oprogramowania mechanik dostaje dodatkowo pełny pakiet informacji technicznych dotyczących danego samochodu, i – co najciekawsze – uzyskuje funkcjonalność fabrycznego testera diagnostycznego. To oznacza, że po połączeniu z serwerem możne korzystać ze wszystkich możliwości diagnostycznych oferowanych przez serwisy autoryzowane.


TOP w kategorii




Ale nie ma nic za darmo. Dostęp do danych kosztuje, a cena jest zależna od rodzaju wybranego abonamentu. To zaś powoduje, że w niektórych przypadkach warsztat nie ma interesu, aby się logować na serwerze producenta samochodu. Tak jest w przypadku sporadycznych usług serwisowych związanych z wymianą sterowników w samochodzie. W niektórych sytuacjach po prostu będzie taniej odwieźć samochód do ASO i nie ponosić jednorazowych, dość wysokich kosztów związanych z dostępem i transferem danych. Inaczej jest w przypadku regularnych prac związanych z elektroniką sterującą. Wtedy takie dostępy mają sens. Oczywiście wszystko to jest kwestią kalkulacji i organizacji pracy.

Udostępnij:

Drukuj





Maciej Blum



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również