Koniec problemów z parkowaniem

18.6.2015

Bosch i Daimler uruchamiają pilotażowy projekt automatyzacji parkowania. Szukanie wolnych miejsc parkingowych będzie możliwe bez udziału kierowcy przy użyciu smartfona

Co by było, gdyby w najbliższej przyszłości samochody same szukały wolnego miejsca na parkingu i wracały do kierowcy dzięki aplikacji w smartfonie? Realizacja tego zadania jest możliwa i stała się celem wspólnego projektu, który firmy Bosch, Daimler i car2go zapoczątkowały podpisaniem umowy na początku czerwca.
Proces parkowania zostanie zrewolucjonizowany – pojazd sam zaparkuje w wolnym miejscu, a następnie wróci do kierowcy. Zautomatyzowane parkowanie będzie możliwe dzięki inteligentnej infrastrukturze parkingu i zastosowaniu w pojeździe jednostki sterującej Bosch w połączeniu z najnowszej generacji czujnikami pokładowymi Mercedes-Benz oraz systemem car-sharing (system udostępniania aut za opłatą przez operatorów floty) firmy car2go. W ten sposób, w najbliższej przyszłości, pojazdy będą mogły manewrować automatycznie na odpowiednio wyposażonych parkingach.

- Nasi klienci są zawsze w centrum uwagi i wszystkie nasze działania ukierunkowane są na nich. W przyszłości nawet samochody będą do nich same podjeżdżać – wyjaśnia ideę projektu prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za badania i rozwój w Mercedes-Benz Cars. - We współpracy z naszym partnerem, firmą Bosch i naszym dostawcą usług mobilnych firmą car2go, rozwijamy i testujemy rozwiązania w zakresie infrastruktury całkowicie zautomatyzowanej usługi parkowania. Dla nas jest to kolejny krok na drodze do zautomatyzowanej jazdy samochodem – lub jak w tym przypadku – do samodzielnego parkowania! – powiedział Weber.

- Funkcja w pełni zautomatyzowanego parkowania będzie dostępna jeszcze przed wprowadzeniem całkowicie zautomatyzowanej jazdy – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Bosch odpowiedzialny za projekt. - Niskie prędkości jazdy i dostępność informacji z infrastruktury parkingu umożliwiają nam szybkie wdrożenie tego projektu – dodał Hoheisel.

Scenariusz jest bardzo prosty – smartfon służy do rezerwacji samochodu poprzez usługę car2go. Gdy tylko użytkownik znajdzie się w strefie pick-up parkingu (tzn. w strefie odebrania wynajętego auta), samochód sam podjedzie i kierowca może rozpocząć jazdę. Oddawanie auta jest równie wygodne – klient zostawia pojazd w odpowiedniej strefie parkingu i zwraca go za pośrednictwem smartfona. Inteligentny system parkingu rejestruje pojazd, uruchamia go i kieruje do przydzielonego miejsca parkingowego.

www.bosch-prasa.plfot. Bosch

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę