AutoExpert
Reklama
Reklama

Korzyści dla floty samochodów ciężarowych dzięki nowym olejom Shell Rimula R7

Preview
Shell
27.9.2021
Reklama
Reklama

Shell wprowadził do oferty Shell Rimula R7 – nową generację wysokowydajnych olejów silnikowych do samochodów ciężarowych. Produkty zostały zaprojektowane tak, by zapewniały możliwie najwyższe osiągi, przy jednoczesnej ochronie jednostki napędowej i oszczędności paliwa.

Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej, do 2030 r. średnia emisja CO2 ma być niższa o 37,5 proc. niż w 2021 r. i może wynosić już tylko 59,4 g/km1. Zaostrzanie przepisów europejskich związanych z ochroną środowiska i ograniczaniem emisji spalin jest dużym wyzwaniem dla producentów samochodów ciężarowych. Wymusza poszukiwanie rozwiązań, które nie tylko wpłyną na zmniejszenie emisji, ale również na utrzymanie wydajności układu napędowego.

Oleje Shell Rimula R7

Reklama

Nowa generacja olejów silnikowych do samochodów ciężarowych Shell Rimula R7 została opracowana dla takich marek jak Daimler (Mercedes-Benz) oraz MAN. Zarządcy flot z nowoczesnymi pojazdami tych wiodących producentów OEM mają do wyboru dwa, w pełni syntetyczne produkty – Shell Rimula R7 AD2 5W-30 oraz R7 Plus AM3 5W-30. Nowe oleje cechują się niską lepkością HTHS od 2,6 do 2,9 mPa*s, dzięki czemu wpływają na oszczędność paliwa, obniżenie emisji spalin oraz lepsze osiągi. W porównaniu z olejami o konwencjonalnych klasach lepkości, oleje Shell Rimula R7 dają oszczędność paliwa na poziomie 3,9% oraz 1% w porównaniu z olejem silnikowym SAE 5W-30 (3,5 mPa*s HTH/94. W dłuższej perspektywie takie właściwości wpływają  na znaczne ograniczenie emisji CO2. Gdyby cała flota europejskich samochodów ciężarowych uzyskała takie zmniejszenie zużycia paliwa, do środowiska przedostawałoby się o 2,2 mln ton mniej CO2 rocznie5.

 

Potwierdzona skuteczność

Wprowadzenie na rynek olejów silnikowych Shell Rimula R7 zostało poprzedzone długotrwałymi testami terenowymi. W czasie pięciu lat testujące nowe produkty pojazdy pokonały miliony kilometrów. Jedna z testowanych ciężarówek przejechała milion kilometrów, co jest jednym z najdłuższych testów w branży. Nawet w najtrudniejszych warunkach, produkty z nowej serii cały czas wykazywały się niezawodną ochroną i trwałością.

Oprócz lepszej wydajności paliwowej, kluczowe zalety produktów z serii Shell Rimula R7 obejmują:

  • Doskonałą kontrolę utleniania – lepsza o 58% kontrola utleniania w teście silnikowym Volvo T13, w porównaniu z wartościami granicznymi API CK-4 i API FA-46 oraz lepsza o 59% w teście MAN M39777.
  • Ochronę przed zużyciem – o ponad 70% lepsza ochrona przed zużyciem krzywek w porównaniu z wartościami granicznymi dla MB 228.618 oraz o 72% niższe zużycie tulei cylindrów w porównaniu z wartościami granicznymi dla MB 228.619.
  • Czystość tłoków – tłoki są o 36% czystsze w porównaniu z wartościami granicznymi MAN M397710.
  • Właściwości w niskich temperaturach – o 78% lepsza wydajność w niskich temperaturach, aż do -35°C11.

Preview

Kolejny krok do zielonego transportu

Powiązane firmy

Reklama

Nowe produkty są uzupełnieniem portfolio neutralnych emisyjnie środków smarnych, które zostały zaprezentowane przez Shell w lutym 2021 r. Oleje Shell Rimula R7 to kolejny krok w ramach wieloletniej strategii firmy, której celem jest pomoc klientom w zarządzaniu ich potrzebami w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez unikanie, ograniczanie i kompensowanie emisji.

 

Więcej informacji o olejach z rodziny Shell Rimula znajduje się na stronie internetowej.

1 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R0631&from=FR
2 Shell Rimula R7 AD – normy i dopuszczenia: API FA-4/SN, Daimler MB 228.61, Cummins CES 20087, Detroit Fluids Specification DFS 93K223
3 Shell Rimula R7 Plus AM - aprobata: MAN M3977
4 W oparciu o kontrolowane testy polowe, które przyniosły statystycznie istotne dane. Udowodniono 1% oszczędność paliwa w przypadku produktów Shell Rimula R7 w porównaniu z 5W-30 (3,5 mPa*s) HTHS. Gama olejów Shell Rimula R7 wykazała 3% oszczędność paliwa w porównaniu z olejem 10W-40 i 3,9% w porównaniu z olejem 15W-40
5 W oparciu o udział pojazdów ciężkich w całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Europie w 2019
6 W oparciu o Shell Rimula R7 AD 5W-30 2,9 mPa*s zmierzone w teście silnika Volvo T13
7 W oparciu o Shell Rimula R7 Plus AM 5W-20 2,6 mPa*s, w porównaniu do wymagań MAN M3977, w oparciu o test utleniania PDSC. (Limit testu: >120 min)
8 Na podstawie Shell Rimula R7 AD 5W-30 2,9 mPa*s. Jak wykazano w 300-godzinnym teście MB OM646LA
9 Na bazie oleju Shell Rimula R7 AD 5W-30 2,9 mPa*s. Jak wykazano w teście MB OM646LA
10 W oparciu o Shell Rimula R7 Plus AM 5W-20 2,6 mPa*s, w odniesieniu do wartości granicznych MAN M3977 dla testu OM501LA
11 Na podstawie Shell Rimula R7 AD 5W-30 2,9 mPa*s, jak wykazano w teście MRV (Mini Rotary Viscometer), zgodnie z limitami SAE J300

Źródło: Shell

Reklama

O Autorze

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama