Lexus czekał 26 lat na tak dobrą sprzedaż. Wszystko przez model RX

10.7.2015

Lexus RX to najlepiej sprzedający się model w 26-letniej historii firmy. Do tej pory sprzedano ponad 2,1 miliona pojazdów. Na każde 10 sprzedanych samochodów marki Lexus trzy to model RX. Teraz przyszedł czas na nowy model.

Lexus wprowadził właśnie na rynek model RX (trzy miesiące temu został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku). Auto zostało całkowicie przemodelowane w porównaniu do poprzedniej wersji.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy RX jest potężny. Przednia część ma całkowicie nowe wzornictwo, które jest podkreślone przez wyraźną kratę wlotu powietrza w kształcie wrzeciona z chromowaną otoczką oraz potrójne reflektory diodowe w kształcie litery L.

Patrząc z boku widać, że ostra linia biegnąca od przedniego błotnika do tylnej części nadwozia razem z płynną linią dachu tworzą dynamiczny profil modelu RX, który zmniejsza opór powietrza oraz zmniejsza siły unoszenia przedniej i tylnej części nadwozia. To wszystko sprawia, że samochód zachowuje się stabilniej przy wysokiej prędkości jazdy, a hałas powietrza opływającego nadwozie został znacząco zmniejszony.

Kabina nowego RX jest komfortowa i luksusowa. W środku znajduje się duży wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, który został oddzielony od obszaru sterowania.

Dźwignia zmiany biegów została odsunięta od deski rozdzielczej, co pozwoliło usprawnić jej obsługę i stworzyć większą przestrzeń dla kierowcy. Pasażerowie tylnych siedzeń mają więcej miejsca na nogi oraz na wysokości kolan, a nowe siedzenia są wyposażone w funkcje podgrzewania i elektrycznego rozkładania.

Silniki charakteryzujące się płynną pracą, wysoką mocą i wydajnością

Nowy RX będzie dostępny z hybrydowym układem napędowym, w którym mamy ulepszony silnik V6 o pojemności 3,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona. W połączeniu z silnikiem elektrycznym, całkowita moc będzie wynosiła ok. 300 KM. Dostępna będzie także wersja RX200t - z benzynowym turbodoładowanym silnikiem 2,0

Wszystkie silniki modelu RX zostały dopracowane pod kątem niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji tlenków węgla.

Lepsze prowadzenie i stabilność

Nowy Lexus RX został tak zaprojektowany, aby na drodze zachowywał się jak samochód osobowy. Całe podwozie zostało wzmocnione, w celu zapewnienia lepszej stabilności i zmniejszenia przechyłów podczas pokonywania zakrętów. Szkielet nadwozia został wzmocniony, co spowodowało zwiększenie sztywności, a tym samym lepszą reakcję na ruchy kierownicą przy zachowaniu dobrej izolacji wnętrza od hałasu pochodzącego z silnika i układu jezdnego. W samochodzie zastosowano również układ stabilizacji ruchu pojazdu VDIM, którego zadaniem jest rozpoznawanie potencjalnie niebezpiecznych sytuacji i wprowadzanie poprawek mających na celu utrzymanie kontroli nad pojazdem podczas wchodzenia i wychodzenia z zakrętu. Poza tym napęd na cztery koła poprawia właściwości jezdne oraz stabilność modelu RX na suchych i śliskich nawierzchniach.

Źródło: materiał prasowy marki Lexus

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę