LKQ Europe otwiera nowe centrum innowacji i obsługi w Katowicach, aby wspomóc cyfrową transformację przedsiębiorstwa

LKQ Europe otwiera nowe centrum innowacji i obsługi LKQ Europe
8.9.2021

Nowe centrum innowacji i obsługi LKQ pozwoli LKQ Europe oferować klientom innowacyjne cyfrowe produkty i rozwiązania, jednocześnie umacniając konkurencyjność kosztową i wydajność procesów.

6 września 2021 r. Arnd Franz, dyrektor generalny LKQ Europe i Yanik Cantieni, dyrektor finansowy LKQ Europe oficjalnie zainaugurowali działalność nowego centrum innowacji i obsługi LKQ w Katowicach. To duży impuls dla całej branży i początek nowej drogi także dla ELIT Polska. Uroczystej ceremonii przecięcia wstęgi dokonali w obecności prezydenta Katowic, Marcina Krupy. Już teraz w nowo otwartym ośrodku LKQ Europe cyfrową transformacją zajmuje się ponad 30 pracowników, z uwzględnieniem ekspertów ds. technologii cyfrowych. Na najbliższe lata planowane jest powiększenie zespołu do 250 wysoce wykwalifikowanych osób. Dzięki temu może rozwijać się również ELIT Polska, jako ważny partner w rozwoju Europy Środkowej.

LKQ Europe przewiduje trwały i dynamiczny wzrost w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Zmiany demograficzne, szybko zmieniające się nawyki konsumentów i tempo wdrażania technologii przyszłości wymuszają tworzenie funkcjonalnych i elastycznych struktur firmowych. Polska jest jednym z najważniejszych rynków w regionie, a LKQ Europe stara się podążać za trendami poprzez rozszerzanie zakresu działalności, otwierając nowy obiekt, a w niedalekiej przyszłości także centralę sieci logistycznej.

W następstwie skrupulatnego procesu poszukiwania miejsca pod centrum innowacji i obsługi LKQ, jednomyślnie wybrano Katowice. Jest to ambitne i przeżywające rozkwit miasto w centrum Śląska, które odchodzi od przemysłowych tradycji na rzecz cyfrowej przyszłości.

– Wraz z utworzeniem centrum innowacji i obsługi LKQ Europe zyskuje cyfrowy ośrodek na jednym ze swoich najważniejszych i prężnie rozwijających się rynków. Obiekt ten umożliwi tworzenie cyfrowych rozwiązań dla klientów z całej Europy. Nowy ośrodek w Polsce zajmie się opracowywaniem i testowaniem zaawansowanych cyfrowych ofert dla europejskich konsumentów. Tym samym przyczyni się do szybszej realizacji strategii innowacyjności i cyfryzacji. Oprócz tego, dzięki cyfryzacji, optymalizacji i uporządkowaniu procesów wewnętrznych i administracyjnych w ramach jednego wysokiej jakości centrum zwiększy się wydajność i oszczędność firmy. To z kolei przyspieszy cyfrową transformację LKQ Europe na potrzeby rynku części zamiennych przyszłości – mówi Arnd Franz, dyrektor generalny LKQ Europe.

– Dzięki obiektowi w Katowicach nasze przedsiębiorstwo będzie bardziej elastyczne, efektywne kosztowo i zyska mocniejszy międzynarodowy charakter – mówi Yanik Cantieni, dyrektor finansowy LKQ Europe.

Najlepsza w swojej klasie obsługa klienta w całej Europie

Dzięki dostarczaniu szerokiej gamy innowacyjnych cyfrowych produktów i rozwiązań nowe centrum innowacji i obsługi LKQ pomoże w realizacji naszych ambicji, polegających na zapewnieniu wszystkim klientom najlepszej w swojej klasie obsługi. Obejmie to usługi mobilności cyfrowej, takie jak rozwiązania all-in-one dostępne za pośrednictwem aplikacji oraz liczne możliwości zastosowania technologii cyfrowych.

LKQ Europe utrzyma wiodącą pozycję w sektorze za sprawą nowych systemów zarządzania warsztatem, zaawansowanych portali dla klientów B2B, nowatorskich rozwiązań dla handlu elektronicznego, wyspecjalizowanych internetowych platform szkoleń dla klientów i dostawców oraz systemów na żądanie opartych na wspólnej platformie technologicznej.

Atrakcyjne możliwości dla przedstawicieli generacji epoki cyfrowej i wykwalifikowanych ekspertów ds. technologii cyfrowych
Dzięki nowoczesnemu środowisku pracy, międzynarodowej atmosferze i możliwościach pracy zdalnej przyciągamy najlepiej wykwalifikowanych ekspertów ds. technologii cyfrowych w regionie. O rozwój naszych kompetencji i globalne nastawienie będą dbać specjaliści ds. informatyki, inżynierowie systemów i aplikacji, programiści, operatorzy infrastruktury informatycznej oraz administratorzy.

Przyspieszenie realizacji strategii rozwoju w celu utrzymania wiodącej pozycji na rynku

Obiekt LKQ w Katowicach dołącza do bardzo sprawnie funkcjonującego centrum w Bengalurze (Indie). Z kompetencji nowego centrum innowacji i obsługi LKQ skorzystają wszystkie regiony LKQ Europe. Będą one mogły zlecać zadania jednemu z dwóch wspomnianych obiektów. Dzięki ośrodkom w Katowicach i Bengalurze LKQ Europe będzie w stanie tworzyć technologie przyszłości, które pozwolą oferować klientom bardziej innowacyjne usługi oraz kontynuować rozwój i pomyślną działalność firmy.

Źródło: LKQ Europe

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę