Łukasz Zadworny: „Nikt nie podchodzi do elektromobilności tak kompleksowo, jak my”

Volkswagen
4.9.2019

 W ubiegłym tygodniu w Volkswagen Home odbyła się dyskusja z udziałem ekspertów na temat elektromobilności. W gronie ekspertów znaleźli się Anna Skarbek-Żabkin – współzałożycielka Forum Elektromobilności, Maciej Mazur – dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych i Łukasz Zadworny – dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Ze 100 procent energii, która jest zawarta w paliwie do kół samochodu z silnikiem spalinowym trafia tylko 20 procent. 70 procent jest tracona w samym silniku. To wystarczający powód, aby szukać nowych, bardziej wydajnych i – przede wszystkim – bezemisyjnych układów napędowych. Na chwilę obecną najlepszym rozwiązaniem są pojazdy z napędem elektrycznym – mówi Anna Skarbek-Żabkin, współzałożycielka Forum Elektromobilności.

Użytkowanie samochodu elektrycznego jest tańsze, oferuje większy komfort – nie tylko akustyczny – i niesamowitą dynamikę – dodaje Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen.

Jako marka wprowadzimy ponad 20 nowych elektrycznych modeli aut do 2025 roku, zaś cała Grupa Volkswagena planuje około 70 modeli. Żaden inny producent równie jednoznacznie i w kompleksowy sposób nie związał swojej przyszłości z samochodami elektrycznymi. Nie poprzestajemy jednak na oferowaniu świetnych aut, z czego jesteśmy znani od lat, ale czynimy też olbrzymie inwestycje w infrastrukturę – mówi Łukasz Zadworny.

Pełny zapis dyskusji znajduje się poniżej:

Podczas dyskusji w Volkswagen Home dyrektor marki Volkswagen w Polsce odniósł się do ceny elektrycznego ID.3. Wyposażony w akumulator o najmniejszej pojemności, zapewniający zasięg 330 km, ID.3 będzie kosztować około 130 tys. złotych. – Biorąc pod uwagę dane statystyczne, z których wynika, że średni dzienny przebieg samochodu wynosi 30 km, zasięg ID.3 już w podstawowej wersji pozwala na ładowanie akumulatora co kilka dni. Ponieważ według statystyk aż 80% ładowań samochodów elektrycznych w USA, Chinach i Europie odbywa się w domu, naszym klientom zaproponujemy Wallbox w bardzo atrakcyjnej cenie – mówi Łukasz Zadworny.

Nie tylko z uwagi na cenę i zasięg, ale również na proces produkcji, ID.3 to prawdziwy „game changer”. Volkswagen zadbał o to, aby produkcja ID.3 – wliczając w to produkcję podzespołów przez firmy zewnętrzne – nie wpływała negatywnie na ogólny bilans emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Pod tym względem Volkswagen jest pionierem w branży. Emisję, której nie da się uniknąć, marka równoważy poprzez angażowanie się w projekty mające na celu ochronę klimatu, jak np. inwestycje w ochronę środowiska czy zalesianie nowych obszarów – mówi dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Prowadzimy dużo projektów edukacyjnych. Uświadamianie społeczeństwa o wadze i roli elektromobilności jest niezwykle istotne. W interesie nas wszystkich jest to, by rynek samochodów zeroemisyjnych się rozwijał – mówił Maciej Mazur, dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Źródło: Volkswagen

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę