Mercedes-Benz i Bosch z pilotażowym projektem zautomatyzowanej usługi transportu pasażerskiego
Wspólne przedsięwzięcie firm Mercedes-Benz i Bosch, dotyczące opracowania rozwiązań umożliwiających zautomatyzowaną jazdę po mieście, wkroczyło właśnie w nowy etap. W San José w Dolinie Krzemowej ruszył pilotażowy projekt usługi przewozu osób zautomatyzowanymi egzemplarzami Klasy S.
Monitorowane przez kierowcę samochody kursują pomiędzy dzielnicą West San José a śródmieściem, wzdłuż ulic San Carlos Street oraz Stevens Creek Boulevard. Usługa, oparta na aplikacji mobilnej, będzie początkowo dostępna dla wybranej grupy użytkowników. Do rezerwacji podróży zautomatyzowaną Klasą S z określonego punktu do miejsca docelowego będą oni używać aplikacji opracowanej przez Daimler Mobility.
Mercedes-Benz i Bosch mają nadzieję, że próba ta dostarczy cennych spostrzeżeń na temat dalszego rozwoju ich zautomatyzowanego systemu jazdy (poziom 4/5 według SAE). Obaj partnerzy liczą też na dodatkowe informacje na temat możliwych sposobów integracji samochodów autonomicznych z intermodalnym systemem mobilności, który obejmuje również transport publiczny oraz car-sharing.
Mercedes-Benz, Bosch, San José – partnerzy na rzecz przyszłości mobilności
W połowie 2017 r. San José zostało pierwszym miastem w USA, które zaprosiło prywatne firmy do przeprowadzania terenowych testów zautomatyzowanej jazdy i analizy coraz większych wyzwań w ruchu drogowym. Nieprzerwane, 360-stopniowe monitorowanie otoczenia przez samochody może potencjalnie zwiększyć poziom bezpieczeństwa, szczególnie w zatłoczonym ruchu miejskim, a ich płynny styl jazdy ma szansę poprawić płynność ruchu.
– Jako miasto chcemy dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób pojazdy zautomatyzowane mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa i zmniejszenia korków, a także do poprawy dostępu do mobilności, ograniczenia jej wpływu na środowisko oraz lepszej integracji. Projekt Mercedes-Benz i Boscha wpisuje się w dalekosiężne cele "inteligentnego miasta" San José. Pomoże nam też opracować wytyczne na temat radzenia sobie z nowymi technologiami i przygotować się na system ruchu (drogowego) przyszłości – powiedział Dolan Beckel, dyrektor ds. innowacji obywatelskich i strategii cyfrowej.
– Jeśli zautomatyzowana jazda ma stać się codziennością, (jej) technika musi działać niezawodnie i bezpiecznie. I właśnie dlatego potrzebujemy takich testów jak nasz pilotażowy projekt w San José – powiedział dr Michael Fausten, szef inżynierii w zakresie zautomatyzowanej jazdy po mieście w firmie Robert Bosch.
– Nie tylko zautomatyzowane samochody muszą wykazać się w tym projekcie. Potrzebujemy również dowodu, że mogą stanowić one element mobilnej "układanki" całego miasta. W San José możemy przetestować jedno i drugie – powiedział dr Uwe Keller, szef działu autonomicznej jazdy w Mercedes-Benz AG.
Źródło: Daimler