MEYLE dalej rozszerza swój asortyment czujników temperatury spalin MEYLE-ORIGINAL/HTS

Meyle
8.8.2017

Producent z Hamburga MEYLE rozszerza asortyment do ponad 150 czujników wysokiej temperatury, mających zastosowanie w ponad 26 milionach pojazdów w Europie. Dokładne wyniki pomiaru służą wydajnemu zużyciu paliwa i redukcji wydalania szkodliwych spalin.

Czujniki temperatury spalin są w pojeździe narażone na ekstremalne obciążenia. Pracują w zakresie temperatur od -40°C do +1200°C. Ważne jest, aby w takich warunkach podawały w wiarygodny sposób precyzyjne wyniki pomiaru. Tylko w ten sposób można zapewnić, że proces spalania jest zoptymalizowany, a emisja spalin jest ograniczona do minimum. Prawidłowo zmierzone temperatury są decydujące dla żywotności turbosprężarek i katalizatorów oraz oraz adekwatnej regeneracji filtrów cząstek stałych. Aby sprostać tym wymaganiom MEYLE, producent części zamiennych do samochodów z Hamburga, rozszerza swój asortyment czujników temperatury spalin MEYLE-ORIGINAL. Łączny asortyment obejmuje tym samym ponad 150 referencji – dla niemal wszystkich marek – i pokrywa ponad 26 milionów samochodów w Europie.

Elektronika nowoczesnych samochodów staje się coraz bardziej kompleksowa. Widać to także podczas badań technicznych: firmy przeprowadzające badania techniczne, jak TÜV, DEKRA i GTÜ, badają wszystkie istotne systemy za pomocą najnowszych urządzeń technicznych. Nawet najmniejsze błędy w układach elektronicznych, jak np. w czujnikach, mogą być decydującym warunkiem niedopuszczenia samochodu do ruchu. Decydująca w związku z tym, jest także niezawodność czujników temperatury spalin. Czujniki mierzą temperatury w przepływie spalin i podają dalej zmierzone wartości do sterownika silnika. Gdyby czujniki nie działały prawidłowo, to może dojść do sytuacji gdzie mieszanka paliwo/powietrze w procesie spalania jest nie do końca zoptymalizowana, działając negatywnie na zużycie paliwa i emisję spalin. Podobnie zbyt wysokie temperatury mogą uszkodzić sprężarkę i katalizator. Dokładne ustalenie temperatur w całym układzie wydechowym jest tak samo konieczne dla regeneracji filtra cząsteczek stałych. Jeśli filtr cząsteczek nie zostanie odpowiednio wcześnie prawidłowo wyczyszczony, to może doprowadzić to do przedwczesnego zużycia.

Czujniki temperatury spalin MEYLE-ORIGINAL: dokładne, niezawodne i szybkie

– Czujniki temperatury spalin, tak zwane czujniki wysokich temperatur, są narażone na ekstremalne obciążenia. Dokładne, wiarygodne i szybkie wyniki pomiaru są istotne dla zoptymalizowanego procesu spalania. Tym samym ważne jest, aby przy tych produktach nie dokonywać żadnych kompromisów odnośnie do ich jakości – mówi Sven Nielsen, Kierownik Działu Strategii Produktu i Rozwoju w MEYLE. Dlatego w MEYLE stworzyliśmy program, który w 100% odpowiada tym wymaganiom.

Wspólnie z klientami, inżynierowie z MEYLE rozwinęli nowy asortyment zgodnie ze specyfikacjami producentów zespołów montowanych seryjnie. Czujnik temperatury spalin MEYLE-ORIGINAL dzięki wysokiej ilości otworów wlotowych zapewnia to, że temperatury mogą być mierzone dokładnie i szybko przetwarzane. Czujnik wysokiej temperatury zapewnia zakres zastosowania od -40°C do +1200°C. Obszernie wymiarowany wąż z powłoką wewnętrzną oferuje optymalną izolację i ochronę przed obciążeniami termicznymi i mechanicznymi. Wynik: optymalna regulacja temperatury w celu redukcji emisji szkodliwych spalin i wydajniejsze zużycie paliwa.

MEYLE-ORIGINAL – pasuje identycznie jak oryginał

Wszystkie części MEYLE są skonstruowane konkretnie dla rynku części zamiennych. Obszerny asortyment produktów MEYLE-ORIGINAL jest badany pod kątem jakości, wytrzymały i o długiej żywotności. Asortyment linii produkcyjnych obejmuje ponad 20.000 części zamiennych dla samochodów osobowych, transporterów i pojazdów użytkowych.

Źródło: Informacja prasowa MEYLE

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę