Microchip przejmuje pioniera łączności ADAS i cyfrowego kokpitu VSI

Microchip przejmuje pioniera łączności ADAS Microchip

Przejęcie dodaje technologię ASA Motion Link do szerokiego portfolio sieci motoryzacyjnych Ethernet i PCIe firmy Microchip, aby umożliwić korzystanie z pojazdów nowej generacji definiowanych programowo.

Firma Microchip Technology ogłosiła zakończenie przejęcia koreańskiej firmy VSI z siedzibą w Seulu, branżowego pioniera w dostarczaniu szybkich, asymetrycznych technologii łączności kamer, czujników i wyświetlaczy oraz produktów opartych na otwartym standardzie Automotive SerDes Alliance (ASA) dla sieci samochodowych (IVN). Warunki transakcji nie zostały ujawnione.  

Oczekuje się, że wielkość rynku samochodowych modułów radarowych, kamer i LiDAR wzrośnie ponad dwukrotnie w latach 2022-2028 do 27 mld USD przychodów, według Yole Group. Ten przewidywany wzrost jest napędzany przez zwiększone przyjęcie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), monitorowania w kabinie, funkcji bezpieczeństwa i wygody (np. 360-stopniowy widok przestrzenny, lusterka elektryczne) oraz wieloekranowych cyfrowych kokpitów dla pojazdów nowej generacji definiowanych programowo (SDV). Aplikacje te będą wymagały wysoce asymetrycznych, nieprzetworzonych danych i łączy wideo oraz wyższych przepustowości, co sprawia, że obecne, zastrzeżone rozwiązania oparte na serializerze/deserializerze (SerDes) nie są już odpowiednie, zarówno pod względem komercyjnym, jak i technicznym. W odpowiedzi na te zmiany w 2019 r. utworzono Automotive SerDes Alliance (ASA) i wydano pierwsze otwarte specyfikacje ASA Motion Link (ASA-ML). 

– To przejęcie wnosi doświadczony zespół VSI, ich trakcję rynkową oraz technologie i produkty ASA Motion Link do rozległego portfolio sieci motoryzacyjnych Microchip, aby lepiej obsługiwać megatrend ADAS, na którym się koncentrujemy – powiedział Mitch Obolsky, starszy wiceprezes działu produktów motoryzacyjnych, sieci i centrów danych Microchip. – Ponieważ branża koncentruje się wokół trzech głównych filarów IVN - Ethernet, PCIe i ASA Motion Link, łączność kamer i wyświetlaczy jest jednym z najszybciej rozwijających się i największych rynków IVN. Dzięki VSI, Microchip może teraz oferować produkty, które obejmują wszystkie trzy filary, a także dostarczać naszym klientom rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa motoryzacyjnego, mikrokontrolerów, sterowania silnikami, dotyku i zarządzania energią, aby umożliwić im tworzenie nowej generacji architektur pojazdów definiowanych programowo.

Obecnie ASA ma ponad 145 członków, w tym Microchip, który jest członkiem promotorem. Wraz z 11 producentami motoryzacyjnymi, w tym BMW, GM, Ford, Stellantis i Hyundai-Kia Motors Corporation, sojusz obejmuje również ekosystem obejmujący dostawców Tier 1, dostawców półprzewodników i przetworników obrazu, a także firmy zajmujące się testowaniem i zgodnością. Oprócz bycia otwartym standardem, ASA-ML zapewnia bezpieczeństwo warstwy łącza i skalowalność w celu obsługi szybkości linii od 2 Gbps do 16 Gbps. Co więcej, nadchodząca aktualizacja specyfikacji umożliwi ASA-ML obsługę architektur opartych na sieci Ethernet. 

– Microchip Technology jest uznanym i zaufanym liderem rynku sieci motoryzacyjnych, znanym z jakości motoryzacyjnej i solidnego łańcucha dostaw, a nasz zespół jest podekscytowany dołączeniem do nich, aby zająć się rosnącym rynkiem ADAS i cyfrowej łączności kokpitu – powiedział Steve Kang, CEO VSI  – VSI jest liderem w rozwoju produktów ASA-ML i jako pierwsza wprowadziła je na rynek. Nasze zgodne ze standardami chipsety są oceniane przez producentów samochodów na całym świecie. Niedawno współpracowaliśmy z BMW w ramach weryfikacji koncepcji, aby zaprezentować ASA-ML i gotowość naszego produktu. To przejęcie łączy dwie organizacje, które wspólnie angażują się w rozwój technologii poprzez innowacje. Z niecierpliwością czekamy na pomyślne wdrożenie naszych rozwiązań w pojazdach produkcyjnych w nadchodzących latach.

W marcu 2024 r. BMW Group ogłosiła na Automotive Ethernet Congress w Monachium, że przejdzie na stosowanie znormalizowanego ASA-ML przy nadchodzącym rozpoczęciu produkcji. BMW zawsze było liderem w dziedzinie innowacji sieciowych w pojazdach i mocno wierzy w wykorzystanie znormalizowanych technologii w swoich architekturach pojazdów, a teraz także w architekturze wideo. 

Źródło: Microchip Technology

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę