Młode Kadry 2014

18.3.2014

Jest to program, który zdobył wielkie zainteresowanie i uznanie wśród szkół o profilu motoryzacyjnym.

Inicjatywa Młode Kadry będzie kontynuowana w roku 2014, a do trzeciej już edycji programu przystąpi 5 kolejnych szkół. Pierwsza z nich to szkoła w Bydgoszczy, która wygrała w ubiegłym roku tytuł szkoły roku w ramach olimpiady wiedzy technicznej z ramienia inicjatywy Inter Cars i Ministerstwa Edukacji. Kolejne lokalizacje to Kraków, Radom, Słupsk oraz jedna ze szkół na południu Polski.

Organizatorzy Młodych Kadr przy wyborze szkoły kierują się kilkoma czynnikami. Między innymi regionalizacją, tak aby cala Polska była równo pokryta programem. Oceniają również dokonania, sukcesy i zaangażowanie szkoły w różnego rodzaju konkursach. Poszukiwane są szkoły o profilu motoryzacyjnym, które wyróżniają się na tle innych. Szkoła powinna być postrzegana w regionie jako duża, dobra placówka, która ma szanse wyedukować na wysokim poziomie przyszłych mechaników.

Do tegorocznej edycji Młodych Kadr przyłączył się Contitech, SKF oraz NTN SNR jako partnerzy wspierający. Podobnie jak w ubiegłym roku strategicznymi partnerami są Bosch, Castrol i grupa Schaeffler. Dzięki temu uczniowie mogą liczyć na szerszy zakres szkoleń. Nauczyciele również poznają problemy, z jakimi borykają się mechanicy na co dzień i dzięki temu będą mogli zweryfikować i zmodyfikować swoje metody nauczania na bardziej praktyczne. Jest to typowo techniczne szkolenie, podczas którego nauczyciel ma idealną bazę wiedzy, a poza tym może posłuchać, jakie są sposoby diagnozowania i rozwiązywania takich problemów, mając bezpośredni kontakt z trenerem i mechanikami.

Rok 2014 jest rokiem, kiedy pierwsze roczniki uczestniczące w programie Młode Kadry opuszczą szkoły. Za pośrednictwem portali społecznościowych organizatorzy chcą być z nimi w stałym kontakcie. Dzięki temu będzie można sprawdzić, czy absolwenci pozostali w branży motoryzacyjnej i w praktyce wykorzystują to, czego się nauczyli, a może wybrali dalszą drogę edukacji w tym kierunku. W komunikacji z nimi będą wykorzystane te narzędzia, które są najpopularniejsze wśród młodzieży, a więc Facebook i inne kanały społecznościowe.

Zapraszamy na www.galamistrzow.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę