Moduł filtracji oleju od UFI Filters podbija BMW

UFI
12.5.2016

UFI Filters, światowy lider technologii filtracji cieczy, informuje dziś o zakontraktowaniu nowej dostawy dla BMW. Firma będzie dostarczała kompletny moduł filtracji oleju przeznaczony do silników o pojemności 3,0 l, zarówno Diesla, jak i benzynowych.

Dostawa nowego produktu służy zacieśnieniu dotychczasowej współpracy z renomowanym niemieckim koncernem motoryzacyjnym, dla którego UFI Filters już od lat produkuje filtry olejów napędowych do samochodów BMW z silnikami Diesla. Umowa potwierdza zaawansowanie technologiczne i niezawodność filtrów oleju UFI, zdobywających coraz większą popularność wśród producentów pojazdów.

Obecnie kompletny moduł filtracji oleju silnikowego produkowany przez UFI Filters montowany jest w silnikach benzynowych B58 i w silnikach Diesla B57; pierwszy napędza modele BMW 340i, 440i i 740i, drugi stosowany jest w BMW 730d i 740d. Od 2017 roku filtr ten będzie montowany w tych samych silnikach także w samochodach BMW serii 5 oraz we wszystkich pozostałych seriach gamy.

Luca Betti, Group Aftermarket Business Unit Director, mówi – Jesteśmy zaszczyceni, że koncern BMW zaufał UFI Filters w kwestii modułu olejowego. Potwierdza to postępującą innowacyjność stosowanych przez nas rozwiązań z zakresu filtracji. Dzięki temu nasi klienci z sektora aftermarket wkrótce będą mogli korzystać z produktów o wysokiej wartości dodanej, opracowanych zgodnie z najbardziej wymagającymi standardami OEM.

Technologia: nowoczesne, przyjazne środowisku materiały

Korpus filtra: wzmocnione tworzywo
Moduł olejowy dostarczany dla BMW składa się z korpusu filtra, pierwszego tego typu produkowanego przez UFI Filters, który jest identyczny w obu rodzajach silnika – Diesla i benzynowym. Wykonany jest on w całości z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Plastikowa konstrukcja zapewnia znaczną redukcję wagi w porównaniu z analogicznymi modułami metalowymi (o około 35%), co pozwala ograniczyć zużycie paliwa i zmniejszyć emisję zanieczyszczeń. Zastosowanie włókna szklanego znacznie wzmacnia konstrukcję korpusu. Dzięki temu filtr działa pod ciśnieniem do 5 bar w Dieslu lub nawet wyższym w przypadku silnika benzynowego, zupełnie jak w analogicznych rozwiązaniach z wysokociśnieniowych odlewów metalowych.

Medium filtracyjne: osiągi zgodne z Euro 6 i całkowity brak metalu

Elementem filtrującym w dostarczanym dla BMW module olejowym jest medium, które w obu typach napędu zwiększa powierzchnię filtracyjną i minimalizuje spadki ciśnienia. Wykonano je w oparciu o innowacyjną technologię zgrzewania ultradźwiękowego, zwiększającego trwałość nawet w najcięższych warunkach eksploatacyjnych, bez konieczności użycia metalu. Skuteczność filtrowania wynosi 50% @13μ, co całkowicie spełnia wymogi Euro 6. Medium filtracyjne również nadaje się całkowicie do recyklingu, co dodatkowo dowodzi zaangażowania producenta w redukcję szkodliwości jego produktów dla środowiska.

Kompletny moduł: wszystko, co trzeba

Moduł olejowy dostarczany dla BMW uzupełnia wymiennik ciepła oraz komplet zaworów, zaprojektowanych i wyprodukowanych w całości przez UFI Filters. Wewnątrz filtra znajdziemy zawór obejściowy i dwa zawory przeciwzwrotne, z których jeden może również pełnić funkcję zaworu obejściowego.

Ekskluzywny produkt dla sektora aftermarket

Zaprojektowany dla BMW element filtracyjny modułu olejowego – pojawiający się na rynku po raz pierwszy raz – dostępny będzie dla klientów aftermarketu od drugiego kwartału 2016 roku pod markami UFI i Sofima (zgodnie z odpowiadającymi im kodami: UFI 25.148.00 i S 5148 PE). Przewiduje się, że od tego momentu w ciągu kolejnych lat nastąpi wysoka sprzedaż pojazdów wyposażonych w ten filtr. Wiele z nich wejdzie w skład flot zakładowych, korzystających głównie z usług naprawczych niezależnych warsztatów. Aspekt ten sprawi, że filtr olejowy UFI stanie się kluczowym produktem na rynku aftermarket.

Więcej informacji na temat firmy UFI Filters oraz produktów marek UFI i Sofima można znaleźć na stronach www.ufi-aftermarket.com oraz www.sofima-aftermarket.com.

Źródło: Informacja prasowa UFI

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę