Moduł olejowy UFI Filters do najnowszych silników Grupy Daimler Truck AG

Moduł olejowy UFI Filters do silników Grupy Daimler Truck AG UFI Filters

UFI Filters wprowadza na pierwszy montaż innowacyjny moduł olejowy do najnowszych silników Grupy Daimler Truck AG, stosowanych w samochodach marki Mercedes-Benz Truck.

  • Moduł olejowy UFI do najnowszych silników Grupy Daimler Truck AG to integracja wielu funkcji w jednym systemie oraz praktyczna budowa modułowa.
  • Nowoczesna technologia zapewnia zaawansowane zarządzanie układem smarowania.
  • Wkład filtra z hydrofobowym medium oznacza wydłużony okres eksploatacji do 150 tys. km

Innowacyjność modułu UFI Filters do Heavy Duty Engine Platform OM471 polega na integracji kilku elementów, takich jak dwustopniowy zawór termostatyczny, zawór regulacji ciśnienia, zawór obejściowy i czujnik temperatury. Umożliwia to zaawansowane zarządzanie objętością oleju w układzie, nawet w przypadku olejów o niskiej lepkości. Dzięki temu zostaje zmniejszone tarcie wewnątrz silnika, co wpływa na lepsze osiągi i redukcję zużycia paliwa, a także na znaczne ograniczenie emisji zanieczyszczeń.

Kolejnym, nowym rozwiązaniem technologicznym, zastosowanym w systemie UFI, jest wydajne zarządzanie ciepłem, dzięki dwustopniowemu zaworowi termostatycznemu, zaprojektowanemu przez UFI, który zapobiega skokom temperatury. W zależności od temperatury oleju i fazy pracy silnika (fazy jazdy lub fazy rozgrzewania), dwustopniowy zawór termostatyczny odpowiednio steruje objętością oleju w układzie.

Wkład filtra, wytwarzany poprzez zgrzewanie na podczerwień (bez użycia kleju), jest produkowany z wykorzystaniem hydrofobowego medium FormulaUFI.Cell. Dzięki temu filtr zachowuje swoje właściwości nawet wtedy, gdy w oleju znajduje się woda, co pozwala utrzymać wysoki standard filtracji przez długi czas. W porównaniu z filtrami wkręcanymi, wymiana tylko tego elementu zmniejsza ilość odpadów metalowych. Podobnie opatentowany zaczep umożliwia bezpieczne i czyste czynności serwisowe. Lepsze zarządzanie układem smarowania i charakterystyka medium filtracyjnego zapewniają wysoką niezawodność filtra, a także wydłużone okresy eksploatacji do 150 tys. km. Ponadto, dzięki swojej konstrukcji, układ ma wysoką odporność na ciśnienie do 12 barów, jakie występuje w silnikach samochodów ciężarowych.

Inżynierowie UFI Filters, we współpracy z niemieckim producentem, zadbali o wszystkie elementy systemu. Wkład filtra nie tylko chroni komponenty silnika, ale zapewnia również wysoką moc, poprzez obniżenie spadków ciśnienia w układzie, nawet w najtrudniejszych warunkach pracy.

System UFI Filters ma również praktyczną budowę modułową, co umożliwia montaż różnych typów pomp wodnych, sterowanych zarówno elektrycznie, jak i mechanicznie. Dzięki temu może być on dopasowany do  zastosowań w wielu modelach samochodów ciężarowych.

Rinaldo Facchini, CEO Grupy UFI Filters, wyjaśnia – Produkt ten jest jednym z najlepszych przykładów synergii pomiędzy UFI Filters a producentami części na pierwszy montaż w ramach projektowania i tworzenia innowacyjnych rozwiązań do najbardziej wymagających silników, takich jak w samochodach ciężarowych. Jesteśmy dumni z tego partnerstwa, bardzo ważnego dla naszej Grupy, ponieważ dotyczy ono jednego z najczęściej sprzedawanych silników na europejskim rynku.

Źródło: UFI Filters

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę