Najnowsze systemy bezpieczeństwa Toyota T-MATE w standardzie w modelu Corolla

Corolla 2023 otrzymała najnowszą technologię Toyota T-MATE Toyota

Toyota Corolla z roku modelowego 2023 ma jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa za sprawą systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE z systemem Toyota Safety Sense najnowszej generacji oraz innymi układami wspierającymi kierowcę podczas prowadzenia i parkowania.
 

Toyota Corolla od ponad dwóch lat jest najpopularniejszym samochodem osobowym w Polsce. W pierwszych ośmiu miesiącach 2023 roku na drogi wyjechało już blisko 16 tys. egzemplarzy tego modelu, który niedawno przeszedł facelifting. Odświeżona i udoskonalona Corolla zyskała piątą generację technologii hybrydowej z dynamiczniejszymi i wydajniejszymi zelektryfikowanymi napędami z silnikiem 1.8 oraz 2.0, nowy system multimedialny, po raz pierwszy w historii modelu 12,3-calowy wirtualny kokpit oraz odświeżoną stylistykę nadwozia i wnętrza.

Jeszcze lepsze wykrywanie potencjalnych zagrożeń

Corolla 2023 otrzymała także szereg najnowszych technologii Toyota T-MATE, które łączą najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi układami wspierającymi kierowcę podczas prowadzenia i parkowania. Dzięki aktualizacjom metodą over-the-air (OTA) Toyota Safety Sense można teraz aktualizować automatycznie, bez konieczności odwiedzania centrum serwisowego.

Kamera zamontowana na górze przedniej szyby oraz radar nad przednim grillem odgrywają kluczową rolę w działaniu Toyota Safety Sense najnowszej generacji, który teraz wcześniej wykrywa obiekty na drodze i uwzględnia więcej potencjalnych zagrożeń, w tym motocyklistów. Nowa kamera ma większe możliwości monitorowania otoczenia, lepiej rozpoznaje linie na jezdni i jej krawędzie ze względu na dwukrotnie większy zasięg i szerszy kąt widzenia.

Udoskonalenie kamery i radaru pozwoliło na rozszerzenie funkcji układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), w tym m.in. o układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach i wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia. Nowy system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach zapobiega skutkom przypadkowego wciśnięcia pedału gazu podczas wolnej jazdy.

Szybsze reakcje i bardziej naturalne odczucia

Standardem w Corolli jest inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC). System działa w pełnym zakresie prędkości, dzięki wcześniejszemu wykrywaniu przeszkód samochód płynnie reaguje na wydarzenia na drodze i wcześniej rozpocznie zwalnianie, a funkcja redukcji prędkości na zakręcie dostosowuje prędkość do zakrzywienia jezdni. Ponadto kierowca ma do wyboru różne ustawienia odległości zachowywanej od poprzedzającego samochodu.

Nowością w tempomacie stosowanym w nowej Corolli jest powiązany z kierunkowskazami układ sterowania z asystentem zwalniania, który pomaga kierowcy bezpiecznie zmienić pas ruchu z odpowiednią prędkością i w odpowiedniej odległości od innych pojazdów.

Udoskonalono pracę asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), który daje teraz bardziej naturalne odczucia, rozpoznaje, gdy kierowca zmienił tor jazdy by uniknąć kolizji i ominąć przeszkodę, pieszych lub innych użytkowników drogi. Funkcja utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu również została ulepszona, dzięki czemu samochód zachowuje bezpieczną odległość od krawędzi drogi, barierek czy pojazdów jadących na sąsiednim pasie lub stojących na poboczu.
Większe bezpieczeństwo w ruchu miejskim

Proactive Driving Assist (PDA) to nowy system, który na wiele sposobów wspiera kierowcę Corolli podczas jazdy w strefach niskiej prędkości, na przykład w centrach miast. Asystent omijania przeszkód (Obstacle Anticipation Assist) wcześnie wykrywa m.in. zaparkowane pojazdy, pieszych i rowerzystów, oraz zapewnia wspomaganie kierowania i hamowania, aby pomóc kierowcy uniknąć zbytniego zbliżenia się do nich.

Asystent zwalniania (DA) automatycznie zwalnia podczas wchodzenia w zakręt lub jeśli wykryje wolniejszy pojazd z przodu, jeśli pedał przyspieszenia nie jest wciśnięty.
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów

Nowa Corolla wyposażona jest też w system przypominający o sprawdzeniu tylnych foteli przed opuszczeniem pojazdu (RSRS), który informuje kierowcę wysiadającego z auta, że tylna kanapa jest zajęta, zapobiegając niezamierzonemu zamknięciu w samochodzie pasażera czy pozostawieniu rzeczy na tylnych siedzeniach.

Pomocny jest też dostępny w wersjach Executive oraz GR SPORT asystent bezpiecznego wysiadania (SEA). Jego zadaniem jest uchronić od kolizji po otwarciu drzwi z nadjeżdżającym z tyłu samochodem czy rowerem. Funkcja ta korzysta z systemu monitorowania martwego pola i ostrzega, jeśli za samochodem znajduje się inny pojazd lub użytkownik drogi.

Źródło: Toyota
 

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę