Nowa geometria

Heshbon
22.12.2010
Urządzenie HESHBON jest produkowane w Korei Południowej. Przed pojawieniem się na rynku europejskim było dostarczane przede wszystkim na rynki Korei i Chin. W Europie jako pierwszysystem do pomiaru geometrii zawieszenia pojawił się typ HA-710. Pierwszymi odbiorcami była niemiecka sieć warsztatów Pit-Stop oraz sieć serwisowa Mercedes-Benz. Ten fakt pozwala twierdzić, żejest to sprzęt wysokiej klasy.

System ten bazuje na komunikacji Bluetooth ®, dzięki czemu głowice pozbawione są jakichkolwiek przewodów. Zasilane są one bateriami litowo-jonowymi, które pozwalają na cały dzień nieprzerwanej pracy.

Wśród wielu nowych produktów na naszym rynku coraz częściej pojawiają się produkty z Dalekiego Wschodu. Wiele z nich jest bardzo dyskusyjnej jakości, ale zdarzają się wyjątki. I na jeden z nich postanowiliśmy zwrócić uwagę. W razie konieczności baterie można wymienić na naładowane lub połączyć je przewodem, który jest w zestawie. Pomiar bazuje na 8 kamerach CCD, a głowice komunikują się ze sobą za pośrednictwem podczerwieni. Jednostka centralna wyposażona jest w
komputer z systemem Windows 7 i drukarkę. Oprogramowanie współpracuje z najnowszą
wersją bazy pojazdów AUTODATA, dzięki czemu zyskuje się pewność otrzymania
prawidłowych danych.

Ciekawym rozwiązaniem jest modułowa budowa urządzenia. Każdy wewnętrzny element nie jest przylutowany, lecz przypięty wtyczką, dzięki czemu ewentualne czynności serwisowe są niezwykle łatwe i szybkie. W ostateczności trzeba tylko odesłać głowice do skalibrowania lub samodzielnie je skalibrować za pomocą specjalnej belki kalibracyjnej. Cała elektronika jest produkowana przez firmę Samsung, a uwagę przykuwa staranność wykonania urządzenia. Nie ma ona nic wspólnego
z kiepską jakością, do jakiej nas kiedyś przyzwyczaili producenci z Dalekiego Wschodu.


Do standardowego wyposażenia urządzenia HA-710 należy: blokada kierownicy, rozpórka hamulca, płyta obrotowa z kulami ceramicznymi i zaczepy do kół oraz wspomniane wcześniej przewody do
ewentualnego połączenia głowic z jednostką centralną.

Polskim dystrybutorem HA-710 jest firma LE-GUM za Skwierzyny, a z samym urządzeniem można się już było zapoznać podczas targów w Rzeszowie, Kielcach, Katowicach i Frankfurcie.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę