Nowe silniki elektryczne Yamahy

Podwozie z silnikiem elektrycznym © Yamaha Motor Co., Ltd.

Udostępnij:

Yamaha Motor Co., Ltd. ogłosiła kilka dni temu, że opracowała silnik elektryczny osiągający najwyższą w branży napędów elektrycznych do samochodów klasę gęstości mocy wyjściowej.

Jednostka ta jest przeznaczona do użytku w samochodach z segmentu hyper-EV i innych w segmencie mobilności o wysokiej wydajności. Od początku kwietnia uruchomiono system zamówień na ten napęd. Yamaha od 2020 roku oferuje elektryczne silniki napędowe o mocach od 35 do 200 kW, lecz nowa jednostka napędowa oferuje 350 kW mocy przy zasilaniu napięciem 800V.



Główną cechą tego nowo opracowanego silnika elektrycznego jest jego zwarta konstrukcja, która traktuje komponenty mechaniczne i elektryczne jako jedną całość. W jednym korpusie zintegrowano więc silnik, przekładnię i falownik.

Aby zilustrować potencjał systemu, Yamaha opublikowała prezentację podwozia przedstawiającą cztery silniki o mocy 350 kW zamontowane po jednym dla każdego koła. Dwa silniki z przodu są połączone przewodami z dwoma silnikami z tyłu podwozia. Równy rozkład masy oraz niewielka objętość zabudowy w połączeniu z łączną mocą 1400 kW z pewnością pozwolą na stworzenie elektrycznego potwora „do utylizacji opon”.

Yamaha Motor planuje zaprezentować jednostkę klasy 350 kW i inne prototypy silników elektrycznych na targach Automotive Engineering Exposition 2021 Yokohama, zaplanowanych na 26-28 maja 2021 roku. 
 

Chłodzony olejem silnik elektryczny o mocy 350 kW.
Chłodzony olejem silnik elektryczny o mocy 350 kW.


Źródło: Yamaha

Udostępnij:

Drukuj



Maciej Blum

Redaktor naczelny miesięcznika „autoEXPERT”




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również