Nowy dodatek smarujący do łańcucha rozrządu

Schaeffler
21.2.2018

Dla zapewnienia optymalnego nasmarowania oraz dodatkowej ochrony przed zużyciem Schaeffler dołącza dodatek smarujący do zestawów INA Timing Chain KIT. Nowy produkt, opracowany przez Schaeffler i specjalistę w dziedzinie olejów i dodatków Liqui Moly, redukuje zużycie eksploatacyjne po wymianie łańcucha rozrządu o nawet 20%.

Dodatek został opracowany z myślą o łańcuchach rozrządu, które muszą zachować precyzję działania nawet przy wysokich obciążeniach i wysokich prędkościach obrotowych silnika. Obciążenia dla łańcuchów rozrządu są szczególnie duże w przypadku pojazdów poruszających się na krótkich trasach. Nowe łańcuchy są przeważnie instalowane w używanych systemach, gdzie mamy do czynienia z zanieczyszczonymi resztkami oleju. I właśnie temu chce przeciwdziałać Schaeffler.

Decydującymi czynnikami dla zapewnienia długiej żywotności nowego łańcucha rozrządu oraz jednocześnie płynnej pracy silnika, są: wymiana całego system napędu łańcuchowego, użycie oleju zalecanego przez producenta oraz wydłużenie czasu użytkowania dzięki zastosowaniu nowego dodatku smarującego.

Mechaniczne zużycie oraz rozciągnięcie łańcucha są przeważnie wynikiem niewłaściwego smarowania i mogą w najgorszym przypadku prowadzić do awarii silnika – tłumaczy Maik Evers, dyrektor Program Management Extended Products w Schaeffler Automotive Aftermarket. – Razem z Liqui Moly opracowaliśmy specjalny dodatek smarujący, który zapobiega takiej sytuacji i jednocześnie zapewnia dodatkową ochronę przed zużyciem.

Podczas instalacji dodatek – opracowany na bazie dodatku smarującego z dwusiarczkiem molibdenu (MoS2) – nakładany jest na łańcuch oraz koła zębate w celu stworzenia warstwy smarującej na wszystkich metalowych powierzchniach współpracujących ze sobą. Zastosowanie nowego dodatku redukuje tarcie i gwarantuje płynną pracę. Jest to szczególnie korzystne w przypadku łańcucha montowanego w używanym już systemie. Dodatek smarujący zapewnia mniejsze zużycie nowych części podczas wstępnej fazy pracy – nawet o 20 procent. W skład zestawów wchodzą łańcuchy rozrządu, koła zębate, hydrauliczne i mechaniczne napinacze paska, ślizgi prowadzące i napinające, a także odpowiednie uszczelki i wszystkie elementy montażowe niezbędne do przeprowadzenia profesjonalnej naprawy. Główna zaleta naszego zestawu – dzięki wymianie wszystkich elementów systemu napędu rozrządu można uniknąć kolejnych kosztownych napraw w krótkim czasie.

Źródło: Schaeffler

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 05 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę