Nowy olej Mobil 1 ESP x2 0W-20

ExxonMobil
1.9.2016

Ponad 40 lat od premiery pierwszego dostępnego na całym świecie oleju syntetycznego, ExxonMobil wprowadza do sprzedaży Mobil 1 ESP x2 0W-20. Tym samym producent kolejny raz podnosi standardy na rynku środków smarnych.

Nowy olej o niskiej klasie lepkości wyróżnia doskonała skuteczność ochrony oraz możliwość zmniejszenia zużycia paliwa do 4%1.

Mobil 1 ESP x2 0W-20 spełnia lub przekracza najnowsze wymagania takich producentów jak Grupa Volkswagen, Porsche i Jaguar Land Rover. Nowy olej został opracowany przez ExxonMobil w odpowiedzi na rosnące potrzeby europejskich producentów pojazdów, a nowa technologia jest pokazem możliwości firmy w zakresie tworzenia formulacji smarnych, spełniających normy środowiskowe bez strat na osiągach pojazdu.

– W ostatnich dziesięciu latach obserwujemy stopniowy wzrost zainteresowania olejami o niskiej lepkości 0W-20. Na fali rosnącego popytu opracowaliśmy produkt, który pozawala ograniczyć zużycie paliwa, skuteczne chroni silnik oraz posiada cechy oleju o wyższej klasie lepkości. Takie rozwiązanie jest korzystne zarówno dla producentów samochodów oraz kierowców – mówi Brian Gray, Global Associate Brand Manager z ExxonMobil. – Oferujemy zaawansowany produkt, który pozwoli sieciom dealerskim i niezależnym warsztatom spełnić oczekiwania klientów – dodaje.
Mobil 1 ESP x2 0W-20 został opracowany z myślą o korzyściach związanych z wydajnością. Mocnymi stronami nowego oleju są:

  • Aktywne składniki czyszczące. Zabezpieczają przed tworzeniem się osadów i szlamu, a tym samym wydłużają żywotność silnika i kontrolują jego czystość.
  • Wyjątkowa stabilność termiczna i oksydacyjna. Spowalnia starzenie się oleju, co pozwala wydłużyć okres między wymianami.
  • Redukcja tarcia. Pozwala ograniczyć zużycie paliwa nawet o 4% w porównaniu z olejem Mobil 1 ESP Formula 5W-301.
  • Doskonałe parametry pracy w niskich temperaturach.
    Szybki rozruch w niskich temperaturach oznacza skuteczniejszą ochronę już w pierwszych sekundach po uruchomieniu silnika.
  • Dobre właściwości podczas pracy w wysokich temperaturach.
    Doskonale chroni silnik podczas pracy w wysokich temperaturach przez pełny okres pomiędzy wymianami.
  • Ochrona przed zużyciem w pełnym okresie pomiędzy wymianami.

ExxonMobil jako pierwszy oferuje rozwiązania, które odpowiadają wymaganiom coraz bardziej restrykcyjnych norm środowiskowych, bez strat na osiągach i bez konieczności ponoszenia dużych wydatków na przeprojektowywanie silnika lub jego osprzętu.

– Niska lepkość oleju Mobil 1 ESP x2 0W-20 ma istotny wpływ na osiągi naszych aut oraz pomaga ograniczyć zużycie paliwa. Najnowszy produkt ExxonMobil, naszego partnera, pomaga również spełnić wysokie oczekiwania właścicieli aut Porsche w zakresie skutecznej ochrony, optymalnych osiągów i kontroli czystości silnika. Bez strat na wydajności – powiedział Karl Dums, Director Advanced Engineering Powertrain and Powertrain Strategy z Porsche.

Mobil 1 ESP x2 0W-20 posiada aprobaty i dopuszczenia VAG (VW 508 00 /509 00), Jaguar Land Rover (STJLR.51.5122) oraz jest rekomendowany przez Porsche (C20). Produkt jest już dostępny w Polsce u autoryzowanych dystrybutorów środków smarnych Mobil.

1Oszczędności bazują na przejściu z oleju o wyższej klasie lepkości, podobnego do Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Zależą od rodzaju pojazdu/silnika, temperatury zewnętrznej, ciśnienia atmosferycznego warunków jazdy i lepkości aktualnie używanego oleju silnikowego. Zalecenia dotyczące wyboru oleju silnikowego znajdziesz w książce serwisowej swojego pojazdu.

Źródło: Informacja prasowa ExxonMobil

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę