Nowy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) DENSO

9.4.2014

Nowa część jest połączeniem zaworu przepustnicy powietrza oraz zaworu EGR, jest o połowę mniejsza od standardowych rozwiązań oraz tańsza w produkcji, ponieważ składa się na nią mniej elementów.

Jeszcze w tym roku urządzenie zacznie być montowane w samochodach osobowych z silnikiem Diesla przeznaczonych na rynek europejski.

Mniejszy rozmiar
Standardowo zawór przepustnicy powietrza oraz zawór EGR są montowane oddzielnie. Przepustnica powietrza reguluje masę powietrza wlotowego wpływającego do silnika, a zawór EGR określa ilość spalin kierowaną do recyrkulacji. Łącząc oba zawory w jednym urządzeniu DENSO zmniejszyło ilość złączy, tym samym zmniejszając rozmiar części o ponad połowę.

Redukcja kosztów
Zazwyczaj siłownik służący do otwierania i zamykania zaworu, w połączeniu z czujnikiem wykrywającym jego kąt otwarcia i kąt zamknięcia, montuje się zarówno dla zaworu przepustnicy powietrza, jak i dla zaworu EGR. Nowe urządzenie DENSO potrzebuje tylko jednego siłownika, co umożliwiło redukcję kosztów.

Więcej informacji na temat produktów DENSO można znaleźć na stronie www.denso-am.pl.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę