NSK stawia na rozwój sieci dystrybutorów

7.2.2017

W następstwie decyzji o wejściu na niezależny rynek części samochodowych (AAM), firma NSK przykłada bardzo dużą wagę do tworzenia i utrzymywania zaufanej sieci dystrybutorów, która ma zapewniać wartość dodaną dla właścicieli warsztatów.

Poza oferowaniem wysokiej jakości części zamiennych, strategia wzrostu aktywności NSK na niezależnym rynku części samochodowych opiera się również na zapewnianiu najlepszych w klasie usług. Przykładowo, dostępność produktów w odpowiednim czasie odgrywa kluczową rolę, dlatego hurtownie współpracujące z firmą - postrzegane jako długoterminowi partnerzy rozwojowi - odgrywają główną rolę w promowaniu marki NSK na rynku AAM. Dla firmy NSK istotne jest utrzymywanie zapasów dla swoich partnerów, tak aby mogli oni budować dobre relacje z warsztatami i stale zapewniać lokalne wsparcie.

Firma NSK, skupiając się na potrzebach rynku, koncentruje się na sprawnej komunikacji ze swoimi partnerami biznesowymi. Przykładowo, REA Hellas S.A - przedstawiciel NSK w Grecji - współpracuje z firmą od pojawienia się japońskiej marki w tym kraju w 1988 r. Grecka firma, skupiając się na uszczelnieniach, smarach, systemach smarowania, narzędziach i usługach dla rynku wtórnego, osiągała w ostatnich pięciu latach sprzedaż w wysokości 5 mln euro. Spółka podkreśla, że NSK oferuje "techniczne wsparcie i regularne szkolenia ze szczególnym naciskiem na działania w zakresie części zamiennych".

Działalność polskiej firmy Saga Auto Poland każdego roku jest coraz bardziej zyskowna dzięki decyzji sprzed 15 lat o rozpoczęciu dystrybucji części zamiennych produkowanych przez NSK. Spółka bardzo silnie koncentruje się na oryginalnym wyposażeniu, dlatego jej współpraca z NSK była naturalną konsekwencją takiej polityki biznesowej. Firma Saga Auto Poland podkreśla w szczególności, że zakres produktów oferowanych przez NSK - jednego z wiodących producentów OE - w pełni odpowiada na potrzeby klientów.

Podobna jest historia sukcesu firmy Rossko, rosyjskiego przedsiębiorstwa państwowego, posiadającego 14 spółek zależnych, rozmieszczonych w największych regionach Rosji. Firma podkreśla, że zaczęła dystrybucję marki NSK ok. 5 lat temu w odpowiedzi na bezpośrednie zapotrzebowanie generowane przez rynek. Dziś firma Rossko jest wciąż wielomarkowym dystrybutorem, ale w szczególności skupia się na współpracy z NSK, która obecnie jest znaczącą marką na rosyjskim rynku części zamiennych do samochodów. Według Rossko silne strony firmy NSK to oferowane wsparcie techniczne, czas reakcji, polityka cenowa i dostępność zapasów.

Z kolei firma Voltag, również mającą siedzibę w Rosji, to jeden z największych krajowych dystrybutorów części zamiennych do samochodów zagranicznych. Współpracując z firmą NSK przez ostatnie osiem lat Voltag podkreśla, iż "na światowym rynku firma NSK utrzymuje wiodącą pozycję, zwłaszcza w zakresie łożysk do alternatorów i układów zapłonowych". Obecnie postrzega się to jako kluczowy czynnik sukcesu firmy.

Źródło: NSK

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę