Opel zwiększa sprzedaż w Europie o prawie 13 procent
Według wstępnych danych producent samochodów z Rüsselsheim sprzedał w ubiegłym miesiącu około 64 500 pojazdów, poprawiając wynik z sierpnia 2014 roku o około 7 300 egzemplarzy, czyli o 12,8 procent.
W przypadku Opla wzrost ten był zatem ponad trzykrotnie wyższy od średniej dla rynku europejskiego, wynoszącej 4,1 procent. Udział marki w rynku zwiększył się o 0,4 punktu procentowego, do 5,71 procent. Ogólne wyniki firmy Opel za pierwsze 8 miesięcy 2015 roku również są dodatnie pomimo wycofania się z rynku rosyjskiego. Od stycznia do sierpnia marka sprzedała ponad 735 000 pojazdów — więcej o około 4 procent, czyli o 27 300 egzemplarzy, niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Odpowiada to udziałowi w rynku wynoszącemu 5,83 procent.
W pierwszych 8 miesiącach 2015 roku Opel i jego siostrzana brytyjska marka Vauxhall odnotowały wzrost sprzedaży na ponad 19 rynkach, w tym w Niemczech (+3 procent), w Wielkiej Brytanii (+3 procent), we Francji (+6 procent), w Hiszpanii (+17 procent), w Portugalii (+18 procent), w Polsce (+18 procent), we Włoszech (+20 procent) i w Turcji (+34 procent).
Źródło: Opel