Oprogramowanie warsztatowe Bosch ESI[tronic] 2.0

16.7.2015

Sprawdzone oprogramowanie Bosch ESI[tronic] wspiera warsztaty podczas wykonywania diagnostyki i naprawy pojazdów, dostarczając aktualnych wartości fabrycznych, a także instrukcji lokalizowania usterek oraz wskazówek naprawczych.

Do tej pory ponad 70 000 warsztatów samochodowych w ponad 100 krajach korzysta z Bosch ESI[tronic]. W Niemczech co drugi warsztat wykorzystuje w pracy oprogramowanie Bosch. W Europie ESI[tronic] jest liderem wśród programów dla niezależnych warsztatów. Dzięki regularnym aktualizacjom warsztaty mają dostęp do zawsze aktualnych danych dla prawie wszystkich typów pojazdów. Za pomocą modułów ESI[tronic] Truck i ESI[tronic] Bike, firma Bosch oferuje kompleksową pomoc także warsztatom o specyficznych wymaganiach, np. naprawiających pojazdy ciężarowe i jednoślady. Przy okazji obecnych aktualizacji ESI[tronic], Bosch wdraża do programu dalsze, przyjazne dla użytkownika modyfikacje.

Nowe funkcje przyjazne dla użytkownika

Po przeprowadzeniu identyfikacji pojazdu, co można zrobić, na przykład, za pomocą kodu KBA lub numeru VIN, program ESI[tronic] dostarcza mechanikowi wszelkich danych i informacji niezbędnych do wykonania przeglądu lub naprawy. Na przykład plany przeglądów okresowych są bezpośrednio powiązane z niezbędnymi czynnościami diagnostycznymi oraz z procedurą resetowania wskaźnika serwisowego w odpowiednim sterowniku. Kolejną nowością jest bezpośrednie linkowanie wartości fabrycznych i zmierzonych. Wystarczy jedno kliknięcie, aby mechanik mógł porównać wartości zmierzone z odpowiadającymi im wartościami wymaganymi. Ponadto kod usterki poprowadzi bezpośrednio do instrukcji przeprowadzania dalszej diagnostyki i naprawy. Bosch ESI[tronic] automatycznie zapisuje wszystkie poszczególne etapy diagnozy. Protokół ten może być następnie wydrukowany dla klienta. W ten sam sposób wartości zarejestrowane podczas jazdy próbnej mogą być później w warsztacie odtwarzane i poddawane analizie.

Instrukcje krok po kroku dotyczące montażu i demontażu podzespołów pojazdu

Do pakietu oprogramowania ESI[tronic] zostały teraz również włączone instrukcje montażu i demontażu podzespołów wewnątrz pojazdu i na zewnątrz - w tym lamp i oświetlenia, elementów obsługi i wskaźników, a także czujników. Z łatwych do zrozumienia instrukcji typu „krok po kroku” skorzystają z pewnością zakłady blacharsko-lakiernicze, a także warsztaty, które nie zajmują się tego typu pracami na co dzień. Zdjęcia o wysokiej rozdzielczości z dołączonymi notatkami pokazują odpowiednie etapy pracy dla modeli pojazdów najbardziej popularnych na rynku. Bosch ESI[tronic] pomaga również mechanikom przy wykonywaniu zleceń serwisowych, takich jak wymiana płynu hamulcowego, wymiana filtra cząstek stałych, a nawet szyby przedniej. Wszelkie wymagane czynności są prezentowane w sposób prosty i zrozumiały - także dla prac nie będących częścią codziennej działalności. Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, nowe samochody muszą być od listopada 2014 roku wyposażone w system kontroli ciśnienia w ogumieniu (TPMS). Bosch ESI[tronic] zawiera więc również wszelkie potrzebne informacje dotyczące pośrednich i bezpośrednich systemów TPMS, które mogą być przydatne w serwisach opon. Korzystając także z testera TPA 200 warsztat może łatwo sprawdzić i zaprogramować czujniki ciśnienia w oponach.

Porady profesjonalistów: jeszcze szybsza praca z oprogramowaniem ESI[tronic]

  • Pamięć usterek wszystkich sterowników może być wykasowana nawet
    w starszych pojazdach. W przypadku nowych pojazdów trwa to krócej niż 10 sekund.
  • Oprogramowanie ESI[tronic] dostarcza aktualne dane także do wszystkich typowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych.
  • Oprócz aktualizacji na płycie DVD, regularnie wydawane są również aktualizacje pośrednie, dostępne w internecie.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę