Ostatni VW Caddy 3 zjechał z linii produkcyjnych poznańskiej fabryki

3.6.2015

Model VW Caddy 3 produkowany był w Poznaniu przez 12 lat. Ostatni egzemplarz ma numer 1 578 383. Poznańska fabryka jest jedyną na świecie, w której produkowany jest VW Caddy.

20 maja o godz. 16:15 pracownicy poznańskiej fabryki Volkswagena pożegnali ostatniego VW Caddy 3. Jego następcą jest Caddy 4, który w polskich salonach dostępny będzie od lipca tego roku.

Odchodzący Caddy 3 swoją światową premierę miał 16 października 2003 r. podczas Międzynarodowych Targów Samochodów Użytkowych w Amsterdamie.
- Dzięki dobremu przyjęciu i niesłabnącemu zainteresowaniu naszym produktem przez te wszystkie lata stał się on istotnym motorem zmian i rozwoju dla poznańskiej fabryki. Na przestrzeni ostatnich 12 lat spółka przeobraziła się z zakładu montującego samochody do pełnowartościowej fabryki zatrudniającej dziś ponad 7000 osób i będącej największym pracodawcą w Wielkopolsce - podkreśla Jens Ocksen, prezes Zarządu i członek kierownictwa marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Dzięki dalszym inwestycjom koncernu, w najbliższym czasie kolejnych 900 osób znajdzie zatrudnienie w poznańskim Antoninku, a dalsze 3000 miejsc pracy stworzonych zostanie w nowopowstającej fabryce Volkswagena we Wrześni, gdzie od drugiej połowy 2016 roku powstawać będzie nowa generacja modelu VW Crafter.
Model VW Caddy jest dziś sztandarowym produktem poznańskiej fabryki i stanowi 80% wielkości produkcji poznańskiej fabryki. Poza modelem VW Caddy w Poznaniu powstają także różne wersje nadwoziowe modelu VW Transporter, a łączna roczna produkcja wynosi 175 000 samochodów.


Volkswagen Caddy to lekki samochód użytkowy. Pierwsza generacja tego modelu bazowała na rozwiązaniach technologicznych modelu VW Golf i produkowana była w latach od 1979 do 1993 roku w Stanach Zjednoczonych. Na rynku amerykańskim nazwano go Rabbit (Królik), w Europie natomiast Caddy – w tłumaczeniu na język niemiecki „Golfjunge”, a na polski „noszący kije golfowe”. VW Caddy produkowany był także na rynek europejski przez spółkę córkę Volkswagena, firmę TAS w Sarajewie.
Wprowadzając do produkcji pierwszej generacji Caddy, koncern VW wypełnił na rynku samochodowym lukę pomiędzy Passatem w wersji Kombi a VW Transporterem. Druga generacja Caddy stworzona została przez hiszpańską markę Seat i bazowała na rozwiązaniach modelu Polo. Auto powstawało w fabryce w Martorell.
- W 2003 roku rozpoczął się szczególnie bliski nam i dobrze znany etap w historii Caddy - w naszej fabryce ruszyła produkcja trzeciej generacji tego modelu. Seryjna produkcja trwała od 12.11.2003 roku do dzisiaj tj. 20.05.2015 roku. Jednocześnie dzisiaj z numerem 1 578 384 z linii produkcyjnej zjechał pierwszy seryjny Caddy 4, który swoją światową premierę miał również w Poznaniu w lutym tego roku - mówi Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Poznaniu.

www.vw-poznan.pl

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 05 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę