Oto ile naprawdę palą auta Grupy PSA

PSA
9.3.2016

Francuski koncern podał pierwsze wyniki pomiarów zużycia paliwa w rzeczywistej eksploatacji. Przygotowane zostały wspólnie z dwoma organizacjami pozarządowymi.

Przy okazji Salonu Samochodowego w Genewie 2016 Grupa PSA Peugeot Citroën publikuje pierwsze wyniki pomiarów zużycia paliwa trzech swoich modeli, uzyskane w rzeczywistej eksploatacji. Pomiarów dokonano zgodnie z protokołem testowym, określonym wspólnie z organizacjami pozarządowymi Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environnement (FNE), których audytorem jest Bureau Veritas. Protokół testowy potwierdza faktyczne zużycie paliwa uzyskane przez klientów Grupy PSA w rzeczywistym użytkowaniu samochodów. Uwzględnia on także wyniki pochodzące z niezależnych baz danych, opartych na ankietach konsumenckich.

W listopadzie 2015 r., w okresie gdy zarzuty stawiane przez media podważały zaufanie do branży motoryzacyjnej, Grupa PSA Peugeot Citroën postanowiła przyjąć postawę inną niż pozostali producenci. Jej celem było zapewnienie przejrzystości w relacjach z klientami, a środkiem – zmierzenie i podanie do wiadomości publicznej rzeczywistego zużycia paliwa przez samochody z oferty Grupy.

Pomiarów dokonano zgodnie z protokołem określonym wspólnie z organizacją pozarządową Transport & Environment, na drogach publicznych w pobliżu Paryża (25,5 km w warunkach miejskich, 39,7 km w warunkach pozamiejskich oraz 31,1 km na autostradzie), przy normalnym korzystaniu z wyposażenia samochodu (włączona klimatyzacja, uwzględniony ciężar pasażerów i bagażu, nachylenia terenu itd.). Protokół, inspirowany europejskim projektem RDE „Real Driving Emissions", mierzy zużycie paliwa przy użyciu przenośnych urządzeń podłączanych do samochodów (PEMS*). Rolę gwaranta wiarygodności protokołu i jego zastosowania pełni Bureau Veritas, niezależny podmiot uznawany w skali międzynarodowej.

Do około połowy roku 2016 Grupa PSA poda oficjalne wyniki pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych dla 30 modeli marek Peugeot, Citroën i DS, stanowiących trzon jej oferty. 

Testowane samochody:

PEUGEOT 3081.6l BlueHDi 120S&S BVM6 Allure:
Zużycie paliwa zmierzone w protokole testowym (l/100 km): 5,0
Zużycie paliwa uzyskane przez klientów – wyniki z ankiet konsumenckich (l/100 km): 5,0 / 5,1

CITROËN C4 GRAND PICASSO 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 Exclusive:
Zużycie paliwa zmierzone w protokole testowym (l/100 km): 5,6
Zużycie paliwa uzyskane przez klientów – wyniki z ankiet konsumenckich (l/100 km): 5,5 / 5,7

DS 3 1,6l BlueHDi 120 S&S BVM6 So Chic:
Zużycie paliwa zmierzone w protokole testowym (l/100 km): 4,9
Zużycie paliwa uzyskane przez klientów – wyniki z ankiet konsumenckich (l/100 km): 5,1 / 5,3

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę