Pirelli prezentuje strategię The Perfect Fit na The Tire Cologne 2018

Pirelli
6.6.2018

Firma Pirelli pojawiła się na The Tire Cologne 2018 – nowych targach dla przedstawicieli branży oponiarskiej – jako główna marka w segmencie premium. Potwierdza to pozycję preferowanego dostawcy opon dla prestiżowych producentów samochodów, co stanowi ogromną przewagę i zaletę również dla sieci dealerskich, czerpiących korzyści z rynku części zamiennych.

Pirelli skupiła swoją uwagę na produktach wysokiej wartości (High Value) poprzez strategiczne pozycjonowanie w najbardziej zaawansowanych technologicznie, szybko rozwijających się i najbardziej dochodowych segmentach. W wynikach za pierwszy kwartał bieżącego roku potwierdzono rosnącą wagę komponentów High Value, co przełoży się na szacunkowy zysk na poziomie 60% przychodów ogółem do końca 2018 roku.

W asortymencie produktów odnosi się to między innymi do strategii The Perfect Fit, czyli kwintesencji najwyższej jakości Pirelli, jakiej oczekują najwięksi producenci aut segmentu premium, jak również nowoczesnych technologii, które są przyszłością rynku motoryzacyjnego.

– Strategia Perfect Fit oznacza zaspokajanie potrzeb naszych klientów, zarówno kierowców, jak i producentów samochodów. Podobnie jak w przypadku nowoczesnych cyber-technologii, ewoluujemy się wraz z resztą przemysłu motoryzacyjnego w kierunku cyfryzacji, która rozwija się w szybkim tempie i stawia nowe wyzwania dla wszystkich działów zaopatrzeniowych, w tym branży oponiarskiej – podkreśla Livio Magni, Dyrektor Handlowy Pirelli na region europejski. – Pirelli reaguje na ten trend różnymi rozwiązaniami rozwijanymi w technologiach cybernetycznych, które są dostosowane do potrzeb operatorów flot, prywatnych kierowców i producentów samochodów. Te cyfrowe systemy są głównym tematem naszej prezentacji na The Tire Cologne. Z tego powodu oczekujemy również intensywnej wymiany informacji z ekspertami podczas specjalistycznych kongresów, takich jak Digital Reality i Future Tire Conference, które po raz pierwszy uzupełnią klasyczną koncepcję wystawienniczą w Kolonii.

Strategia The Perfect Fit Pirelli koncentruje się na opracowywaniu produktów i usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb, które spełniają indywidualne wymagania kierowców, a także specjalizacje producentów samochodów. Rozwiązania te obejmują również serię P Zero Color Edition i opracowanie konkretnych opon do różnych samochodów, oznaczonych specjalnymi oznaczeniami na ściankach bocznych (z różnymi oznaczeniami dla każdego producenta).

Istotna jest także rola partnerów z branży dystrybucyji opon: ˜– Przemysł oponiarski stoi przed ogromnym zadaniem wymyślania koła na nowo - w przenośni. W Kolonii będziemy także intensywnie badać, w jaki sposób trendy mobilności elektrycznej, cyfryzacji, łączenia samochodów w ramach jednego systemu, autonomicznej jazdy oraz nowych usług mobilnych, wpłyną na dalszy rozwój naszej branży i jakie wymagania, zagrożenia i szanse pojawią się dla nas i naszej strategii. Dlatego oczekujemy wielu dyskusji i owocnej wymiany doświadczeń dla obu stron.

Czołowi menedżerowie grupy Pirelli powitali swoich gości w nowym kompleksie o powierzchni 510 metrów kwadratowych w hali 6.1. Firma Pirelli na The Tire Cologne 2018 zaprezentowała między innymi:

  • Inteligentny system IOT Pirelli Connesso. Składa się z czujników - osadzonych w wewnętrznej ścianie opon, Pirelli Cloud i Pirelli App dla smartfonów. Czujniki w sposób ciągły określają odpowiednie właściwości, takie jak temperatura i ciśnienie powietrza w oponach. Zapisują również liczbę przejechanych kilometrów i obliczają zużycie opon. Czujniki przekazują te dane do chmury Pirelli. Tam informacje są przetwarzane i przesyłane do aplikacji Pirelli na telefonie komórkowym kierowcy. System ostrzega również, gdy ciśnienie w oponie jest za niskie lub gdy opona osiąga granicę zużycia. Connesso należy traktować jako aktywator usług, nowy sposób na tworzenie wartości dla sieci dealerów Pirelli.
  • Opony Pirelli Color Edition. Barwne paski boczne, których efekt optyczny jest wzmocniony przez markę i nazwy produktów w tym samym odcieniu. The Color Edition jest dostępna w podstawowych kolorach: czerwonym, żółtym, zielonym, niebieskim, pomarańczowym, srebrnym i białym. Można również tworzyć inne spersonalizowane kolory. Przełomowa technologia Pirelli gwarantuje, że kolory pozostają jasne i nieskazitelne przez cały okres użytkowania opony.
  • Opony Pirelli OE do oryginalnego wyposażenia pojazdów w segmencie premium i prestiżowym. Zgodnie ze strategią Perfect Fit, Pirelli przywiązuje dużą wagę do opracowywania opon dostosowanych do indywidualnych modeli pojazdów producenta. Pirelli posiada obecnie ponad 2700 homologacji.
  • Najważniejsze informacje o aktualnej ofercie opon letnich, zimowych i całorocznych Pirelli.
  • Aktualnie najlepsze produkty z portfolio opon motocyklowych marek Metzeler i Pirelli, niektóre z nich prezentowane na najnowszych modelach motocykli renomowanych producentów.
  • Model sklepu DRIVER. Odwiedzający mogą tam uzyskać informacje na temat koncepcji sprzedaży detalicznej DRIVER, którą Pirelli opracował specjalnie dla niezależnych sprzedawców opon. Jako partnerzy, będą mogli korzystać z różnorodnych modułów usług tej sieci.

Dzięki obecności na The Tire Cologne 2018, Pirelli po raz kolejny podkreśliła swoją pozycję lidera rynku, jako producenta opon klasy premium.

Źródło: Pirelli

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę