Podsumowanie roku 2020 w ELIT Polska

siedziba ELIT Polska © ELIT Polska

Udostępnij:

Rok 2020 to czas, który dla większości firm z branży motoryzacyjnej przyniósł nieoczekiwane zmiany. Pandemia sprawiła, że wiele przedsiębiorstw zweryfikowało swoje dotychczasowe działania i postawiło na kreatywność oraz elastyczność w podejmowanych decyzjach. Tak było również w przypadku ELIT Polska – wiodącego dystrybutora części samochodowych w Polsce.

Mimo pandemii koronawirusa firma zrealizowała kilka strategicznych przedsięwzięć. Spośród wszystkich aktywności w 2020 roku, firma wymienia wydarzenia takie, jak:



1. Rozbudowanie portfolio marek własnych:

Do oferty produktowej ELIT Polska dołączyły nowe, prestiżowe marki: MPM oils oraz ERA. Rozbudowany został również asortyment marki ELSTOCK.

2. Poszerzenie oferty z 500 000 produktów do 1 miliona

Będąc członkiem grupy LKQ firma ELIT Polska posiada zaplecze pozwalające na to, aby zamówiony asortyment z magazynów w Czechach i Niemczech (Stahlgruber.DE, ELIT.CZ, AutoKelly.CZ) był dostarczany do klientów w ekspresowym tempie 48h. Powyższe liczby sprawiają, że oferta ELIT Polska jest najbardziej rozbudowana na polskim rynku.

3. Powstanie nowej filii ELIT Polska w Legionowie

Mimo trwającej pandemii firma ELIT Polska nie zaprzestała swoich działań związanych z rozbudową nowoczesnej sieci filii. Filia w Legionowie dołączyła do 53 filii dostępnych dla klientów biznesowych oraz indywidualnych w Polsce.

4. RoadShow – targi wyposażenia warsztatowego

Przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa, w tym roku zorganizowano 4 trasy RoadShow. ELIT ze swoim sprzętem skierowanym do właścicieli warsztatów był obecny w takich miastach jak: Zamość, Tarnów, Mysłowice oraz Radomsko. Klienci jak co roku mogli liczyć na fachowe porady w dobrze odpowiedniego asortymentu takich dostawców jak: Nortec, Textar, TengTools, Liqui Moly, Airpress, Magneti Marelli, Snap-on tools, Mighty Seven, NORFI.

5. Uruchomienie sklepu dla klientów detalicznych

Covid-19 niewątpliwie zmienił nawyki zakupowe wielu osób. Wychodząc naprzeciw nowym potrzebom firma stworzyła sklep dedykowany dla klientów detalicznych: sklep.elitpolska.pl, dzięki któremu każda osoba, bez wychodzenia z domu, może zamawiać produkty do wybranego oddziału ELIT Polska lub za pośrednictwem kuriera InPost.

6. Społeczna odpowiedzialność biznesu

W 2020 szczególnie ważne było podejście firm do pomocy skierowanej do klientów oraz innych podmiotów. ELIT Polska zaangażowała się w kilka akcji pomocowych m.in.:

  • zorganizowanie akcji pomocy szpitalom oraz sieciom warsztatów sygnowanych logo Partner ELIT
  • wsparcie kilku drużyn sportowych m.in. KKS Katowice oraz LKS Woszczyce
  • przystąpienie do akcji Szlachetna Paczka

7. Inwestycja w nowoczesną flotę samochodową



Bezpieczeństwo pracowników i komfort jazdy to dwa główne powody, które wpłynęły na decyzję o wymianie floty na nową. Wśród zakupionych samochodów znalazły się również samochody hybrydowe, ponieważ celem firmy jest dążenie do zachowania zrównoważonego rozwoju otaczającego nas środowiska. Oprócz nowej floty, zainwestowano również w nowoczesny system pozwalający na monitorowanie ekologicznej jazdy wśród pracowników firmy.

8. Nowoczesny dział CallCenter

Sprawnie działająca obsługa klienta to podstawa nowoczesnej firmy. W 2020 w ELIT Polska znaczenie rozbudowano dział call center tak, aby klienci firmy mogli otrzymać szybkie i merytoryczne odpowiedzi na swoje pytania. Celem działu jest maksymalne wsparcie klientów biznesowych podczas dokonywania zakupów.

„Rok 2020 sprawił, że mimo niesprzyjających okoliczności zewnętrznych, poczuliśmy się silniejsi. Podjęliśmy wiele strategicznych dla rozwoju firmy decyzji: wprowadziliśmy nowe marki, zainwestowaliśmy w flotę aut hybrydowych, otworzyliśmy kolejne filie oraz podjęliśmy działania sprzedażowe w e-commerce. Wierzymy, że takie podejście zaprocentuje i pozwoli zwiększyć nasze przewagi konkurencyjne. Rozpoczęliśmy również prace nad kilkoma nowymi, kluczowymi projektami, które światło dzienne ujrzą w 2021 roku. W nowy rok wchodzimy z optymizmem i gotowością do działania. Nie bez znaczenia jest dla nas wsparcie płynące z grupy LKQ - największego dystrybutora części zamiennych na świecie” – mówi Anna Cebeńko, Marketing Manager ELIT Polska.

Źródło: Elit Polska

Udostępnij:

Drukuj



aE




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również