Premiera HYbrid4

18.4.2011
908 HYBrid4 to najnowszy wyścigowy model w wersji hybrydowej z silnikiem Diesla firmy Peugeot Sport. Światowa premiera tego auta miała miejsce podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Model wykorzystuje system oparty na zasadzie odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, przechowania jej i ponownego użycia w momencie przyspieszania. Poprawia to wydajność układu napędowego.

Nadwozie samochodu wykonane jest z włókna węglowego. Auto ma 464 cm długości i 200 cm szerokości. Waży 900 kg. Bolid napędzany jest silnikiem wysokoprężnym V8 HDi FAP o pojemności 3,7 l i mocy 550 KM. Współgra z nim silnik elektryczny o mocy 60 kW. System generuje dodatkową moc 60 kW, która jest wykorzystywana w ciągu zaledwie kilku sekund. Energia (500 kJ między dwoma fazami hamowania) jest magazynowana w akumulatorach litowo -jonowych, a następnie automatycznie przekazywana na tylną oś podczas przyspieszania (bez komendy „push to pass"). W czasie przejazdu przez aleję serwisową 908 Hybrid4 porusza się z kolei w trybie wyłącznie elektrycznym. Dodatkowo, tryb „zerowej emisji" zostaje wykorzystany przy homologacji auta. Po prezentacji modelu 908 w Genewie, Peugeot Sport planuje udział tego auta w oficjalnej sesji testowej przed wyścigiem 24 Godziny Le Mans, który odbędzie się 24 kwietnia. Model 908 Hybrid4 odpowiada nowym wymogom technicznym obowiązującym w roku 2011 w sportach motorowych. Od czasu prezentacji hybrydowego samochodu pokazowego na torze Silverstone w 2008 roku, Peugeot Sport nie ustaje w pracach nad tą technologią, prowadząc je w ścisłej współpracy z inżynierami Grupy PSA.  

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę