Produkcja w Grupie BMW bije rekordy w 2015 roku
Zbliża się koniec roku i coraz wyraźniej widać, że sieć produkcji Grupy BMW osiągnie nowe rekordy w roku obrotowym 2015. Dzięki dużemu popytowi i wprowadzeniu licznych nowych modeli, takich jak nowe BMW serii 7, międzynarodowa sieć fabryk wykazała doskonałą produktywność.
Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG, Production, nie kryje zadowolenia z osiągnięć: - Dwumilionowy samochód wyprodukowany przez Grupę BMW opuścił linię produkcyjną w listopadzie. W 2015r. po raz piąty z rzędu, nasze fabryki w Niemczech wyprodukowały ponad milion pojazdów w ciągu jednego roku.
Sercem systemu produkcyjnego w Grupie BMW są silne i wysoce elastyczne procesy produkcyjne. Kolejnym krokiem do dalszego zwiększania tych osiągnięć jest ograniczenie produkcji pojazdów w każdym zakładzie tylko do tych z napędem na tylne lub na przednie koła. Oliver Zipse: - Dzięki temu produkcja osiągnie zupełnie nowy poziom. Koncentrując się na jednej architekturze, fabryki będą w stanie zwiększyć wydajność, zmniejszając jednocześnie stopień skomplikowania. Planujemy wprowadzić ten proces wraz z nowymi modelami w ciągu kolejnych trzech lat.”
Digitalizacja zwiększa innowacyjność
Do połowy 2017r., główny zakład w Monachium zostanie wyposażony w linię lakierniczą, która spełnia najwyższe standardy w zakresie rentowności i oszczędnego użycia zasobów. Nowa instalacja to część kompleksowego programu inwestycyjnego, w ramach którego ponad pół miliarda euro ma zostać zainwestowanych do 2018 r. Celem programu jest przygotowanie fabryki na przyszłe wyzwania. Pakiet inwestycyjny obejmuje także rozbudowę obszarów surowej karoserii, montażu i logistyki.
W ciągu ostatnich trzech lat Grupa BMW zainwestowała ponad pół miliarda euro w nowe, efektywne technologie produkcji, na potrzeby nowej serii BMW 7, w samych tylko Niemczech, w największym zakładzie w Dingolfing. Dzięki nowym technologiom takim jak CFRP i elektryfikacja, fabryka jest gotowa stawić czoła przyszłości. Inwestycje w tym i przyszłym roku, liczące setki milionów euro, mają przygotować zakład do produkcji przyszłych modeli pojazdów i nowych technologii.
W fabryce w Landshut, Grupa BMW zainwestowała setki milionów w 2015 r., aby udoskonalić produkcję komponentów do modeli BMW i rozwinąć ich konstrukcje. Do końca 2016r . zostanie ukończona budowa nowego centrum konstrukcji lekkich, w które zainwestowano 20 milionów euro.
Kolejny miliard dolarów inwestowany jest w nowy zakład w Meksyku. Rozpoczęcie prac przewiduje się na rok 2016, a rozpoczęcie produkcji seryjnej na rok 2019.
Dzięki zakładom w USA, Meksyku i Brazylii, Grupa BMW będzie mieć w przyszłości do dyspozycji znaczne zaplecze produkcyjne w Północnej i Południowej Ameryce.
W styczniu 2016r., spółka joint venture BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) otworzy nowy zakład produkcji silników w Chinach. Będzie on posiadać własną odlewnię i produkować układy przeniesienia napędu do pojazdów BMW wytwarzanych w położonych niedaleko fabrykach pojazdów BBA Dadong i Tiexi. W konsekwencji, wydajność zakładu produkującego silniki będzie określana na podstawie wielkości produkcji tych dwóch fabryk samochodów.
Źródło: BMW, informacja Mototarget.pl