Renault w parze z Chińczykami, zupełnie jak nasza Izera

Renault w parze z Chińczykami, zupełnie jak nasza Izera Renault

Renault i Geely podpisały umowę joint venture. Zgodnie z jej brzmieniem podmioty podzielą się po równo udziałami. Celem współpracy jest ambicja do zostania liderem w dziedzinie hybrydowych układów napędowych nowej generacji, aby zaspokoić światowy popyt w nadchodzących latach.

  • Zgodnie z listem intencyjnym z 2 marca 2023 r., którego sygnatariuszami były firmy Aramco, Geely i Renault Group, Aramco pochyla się nad inwestycją w tę nową firmę zajmującą się technologią układów napędowych;
  • Spółka będzie dysponować 17 fabrykami silników i 5 centrami badawczo-rozwojowymi na 3 kontynentach. Zatrudnionych będzie około 19 000 tys. pracowników;
  • Celem spółki jest osiągnięcie rocznej zdolności produkcyjnej wynoszącej do pięciu milionów silników spalinowych, hybrydowych i hybrydowych typu plug-in oraz skrzyń biegów rocznie;
  • Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w drugiej połowie 2023 r.

W następstwie zawarcia umowy ramowej, opublikowanej w listopadzie 2022 r. Grupa Geely Holding (Geely Holding), Geely Automobile Holdings Limited i Grupa Renault podpisały wiążącą umowę joint venture, której celem jest zdobycie statusu globalnego lidera w zakresie projektowania, produkcji i dostarczania technologicznie zaawansowanych hybrydowych i spalinowych układów napędowych najwyższej klasy.

Spółką kierować będzie w równym stopniu Grupa Renault i Geely z taką samą proporcją członków w zarządzie – będą oni formułować i realizować strategie oraz wyznaczać kierunek dla spółki joint venture. Początkowa organizacja zapewni ciągłość działalności z dwoma centrami operacyjnymi odpowiedzialnymi za poszczególne operacje: Madryt dla Grupy Renault i Hangzhou Bay dla Geely. W siedzibie nowej spółki, która ma powstać w Wielkiej Brytanii, zostanie powołany zespół wykonawczy, którego zadaniem będzie konsolidacja działalności, wykorzystanie synergii i określenie planów na przyszłość.

Grupa Renault i Geely przeniosą własność intelektualną centrom operacyjnym, umożliwiając im pełną autonomię w opracowywaniu przyszłych technologii układów napędowych, zdolnych sprostać wszystkim oczekiwaniom rynku. Komplementarne portfolio produktów i regionalny zasięg nowej spółki joint venture mogą zaoferować rozwiązania dla 80% globalnego rynku silników spalinowych i hybrydowych.

Oczekuje się, że w momencie uruchomienia nowa spółka będzie zaopatrywać wielu klientów przemysłowych, w tym Grupę Renault, Geely Auto, Volvo Cars, Proton, Nissan, Mitsubishi Motors Company i PUNCH Torino. W przyszłości spółka joint venture będzie w stanie dostarczać kompleksowe rozwiązania w zakresie technologii układów napędowych zewnętrznym markom samochodowym i będzie przyjmować partnerów w celu dalszego wzmocnienia łańcucha wartości.

Nikt, kto stawia czoła współczesności, nie może stwierdzić, że może rozwiązać wszystko w pojedynkę. Opracowywanie przełomowych innowacji wymaga połączenia wiedzy i zasobów. Jeśli chodzi o globalny wyścig o dekarbonizację transportu drogowego, nie ma czasu do stracenia i nie będzie to zwykły biznes.  Dziś jesteśmy dumni, że możemy połączyć siły z tak wspaniałą firmą, jak Geely, aby stworzyć nowego gracza, który sprosta wyzwaniu, będzie w stanie pomieszać w branży i otworzyć drogę dla technologii ICE o ultra niskiej emisji. Chcę podziękować Ericowi Li Shufu za jego zaufanie. Jesteśmy teraz gotowi, aby iść naprzód

powiedział Luca de Meo, Dyrektor Generalny Grupy Renault.

Źródło: Renault

 

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę