Rozpoczęła się rozbudowa fabryki Volkswagen Poznań
Rozpoczęła się zapowiadana rozbudowa zakładu Volkswagen Poznań w Antoninku po wschodniej części od ulicy Smołdzinowskiej. Inwestycja obejmuje budowę hali spawalni z zapleczem logistycznym. Cały zakład zostanie wyposażony w nowoczesne rozwiązania technologiczne.
Inwestycje związane z rozbudową zakładu w ciągu najbliższych lat pochłoną ponad 400 milionów euro. Dziś, w obecności zarządu i pracowników Volkswagen Poznań, a także przedstawicieli władz samorządowych oraz lokalnych, wmurowano kamień węgielny pod nowe budynki.
– Bardzo się cieszę, że możemy realizować swoje plany i przygotowywać w ten sposób fabrykę pod nowe wyzwania i oczekiwania rynku – mówi Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań. – Ta rozbudowa podkreśla również znaczenie zakładów Volkswagen Poznań w koncernie Volkswagen. Możemy z nadzieją patrzeć w przyszłość.
Inwestycja w Antoninku obejmuje budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym, która zostanie wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. W ramach prac przygotowawczych uporządkowano i zniwelowano 8 hektarów terenu, a dodatkowo nawieziono 60 000 ton ziemi.
– Taka inwestycja to dla nas ogromne wyzwanie. Przed nami dużo pracy, związanej nie tylko z przebudową zakładu, ale również ze szkoleniami pracowników. Już rozwijamy kwalifikacje naszej załogi z uwzględnieniem nadchodzących zmian technologicznych – zapowiada Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Antoninku.
– Nowe inwestycje są zawsze wyrazem zaufania Koncernu i podkreśleniem, że na pracownikach Volkswagen Poznań można polegać. Dla mnie, jako przedstawiciela pracowników, jest to przede wszystkim gwarancja stabilnych i dobrych miejsc pracy, co jest szczególnie ważne w okresie dynamicznych zmian na rynku motoryzacyjnym. Rozwój poznańskiej fabryki Volkswagena pokazuje nam, że już dziś przygotowujemy się do tych zmian – zaznacza Piotr Olbryś, szef zakładowej Solidarności.
W zakładzie powstanie łącznie około 60 tysięcy metrów kwadratowych nowych powierzchni produkcyjnych i magazynowych.
Ulica Smołdzinowska jesienią tego roku, po zakończeniu i odbiorze układu drogowego na Zielińcu, będzie mogła stać się wewnętrzną drogą zakładową. Umożliwi to następnie scalenie terenów należących do spółki, a tym samym optymalne wykorzystanie potencjału i zasobów Volkswagen Poznań.
Pierwsze dostawy części trafią do nowej hali logistycznej w marcu 2019 roku. Każdego dnia przyjeżdżać będzie do niej 140 samochodów ciężarowych, czyli prawie 6 aut na godzinę. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań logistycznych ruch samochodów ciężarowych zmniejszy się w porównaniu do stanu obecnego.
Volkswagen Poznań to fabryka samochodów użytkowych i komponentów. Od ponad 15 lat w Poznaniu produkowany jest model VW Caddy i VW Transporter. Stąd samochody te trafiają na rynki całego świata. Volkswagen Poznań to obecnie największy pracodawca w Wielkopolsce i jeden z największych w kraju. Firma zatrudnia ponad 11.000 pracowników. W październiku 2016 otwarto nową fabrykę modelu Crafter w Białężycach k. Wrześni.
Źródło: Volkswagen Poznań