Rusza produkcja nowego Hyundaia KONA Electric w Czechach

Rusza produkcja nowego Hyundaia KONA Electric w Czechach Hyundai

Hyundai Motor ogłosił rozpoczęcie produkcji całkowicie nowego modelu KONA Electric w swoim zakładzie w Czechach, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC).

  • Hyundai rozpoczął produkcję modelu KONA Electric w Hyundai Motor Manufacturing Czech;
  • W pierwszym roku zakład planuje wyprodukować 21 000 sztuk KONA Electric;
  • Hyundai wykazuje zaangażowanie na rynku europejskim, kontynuując produkcję KONA Electric w Europie.

W pierwszym roku HMMC zamierza wyprodukować ponad 20 000 egzemplarzy KONA Electric. Dzięki takiemu rozwiązaniu Hyundai kontynuuje realizację swojego zobowiązania do sprzedaży w Europie wyłącznie pojazdów o zerowej emisji od 2035 roku.

Na czele gamy modelowej KONA drugiej generacji stoi wariant w pełni elektryczny (EV), który oferuje zaawansowane systemy bezpieczeństwa i funkcje zwiększające komfort oraz wiodący w swojej klasie zasięg. Hyundai opracował ten model od podstaw jako pojazd elektryczny, zgodnie z ogłoszoną w marcu 2022 roku strategią przyspieszonej elektryfikacji, która przewiduje wprowadzenie na rynek jedenastu nowych modeli elektrycznych marki Hyundai do 2030 roku.

nowy_Hyundai_KONA_Electric_produkcja_w_Czechach Hyundai

Dedykowana na rynek europejski

Hyundai w dalszym ciągu okazuje swoje zaangażowanie klientom w całej Europie. W 2020 roku KONA Electric poprzedniej generacji stała się pierwszym pojazdem elektrycznym Hyundaia produkowanym w Europie. Strategiczna decyzja o uzupełnieniu dostaw z fabryki w Ulsan, w Korei Południowej, dzięki produkcji w HMMC, znacząco skróciła czas dostaw dla klientów w Europie. KONA Electric drugiej generacji kontynuuje tę strategię, aby lepiej służyć rynkowi europejskiemu – jest więc produkowana w Europie i dla Europy.

Dodatkowo, eksperci z HMMC mieli znaczący wpływ na rozwój nowego modelu dla Europy, począwszy od przygotowania wstępnych szkiców. Ten nowy proces rozwoju pozwolił im nie tylko ukształtować charakter i parametry zupełnie nowego modelu KONA Electric, ale także uwzględnić specyfikę fabryki, na tak wczesnym etapie.

Hyundai uważa Europę za kluczowy rynek, co znajduje odzwierciedlenie w naszym zaangażowaniu na rzecz klientów na całym kontynencie. Dlatego ponad 70% naszych modeli – zaprojektowanych z myślą o europejskich klientach – produkujemy w Europie. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na nasze pojazdy elektryczne w regionie i skupiając się na skróceniu czasu dostaw, produkcja jednego z naszych najważniejszych samochodów elektrycznych w Europie podkreśla znaczenie europejskiego rynku dla marki Hyundai.

Michael Cole Prezes i Dyrektor generalny Hyundai Motor Europe

Produkcja w Czechach

HMMC oczekuje, że KONA Electric będzie stanowić 15% całkowitej produkcji fabryki do końca 2023 roku, częściowo dzięki temu, że pojazd elektryczny HMMC będzie eksportowany do 20 nowych rynków europejskich, zwiększając ich liczbę z obecnych 22 krajów. Do końca tego roku ma zostać wyprodukowanych 21 000 egzemplarzy nowej generacji modelu KONA Electric, a w przyszłym roku kolejnych 50 000.

KONA Electric będzie teraz produkowana w HMMC również w wersji z kierownicą po prawej stronie na rynek w Wielkiej Brytanii, Irlandii i na Cyprze. Nowe kierunki dla modelu elektrycznego obejmą także Turcję i Izrael, a także wyspy Reunion i Gwadelupa.

nowy_Hyundai_KONA_Electric Hyundai

Czeska fabryka będzie w dalszym ciągu produkować dwie wersje KONA Electric, różniące się pojemnościach akumulatorów, przy czym obie oferują wyższą wydajność i zasięg niż w modelu poprzedniej generacji. Zestaw akumulatorów KONA Electric o pojemności 65,4 kWh występuje w parze z silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW i oferuje wiodący w swojej klasie zasięg 514 km (WLTP). Wersja podstawowa będzie wyposażona w silnik elektryczny o mocy 114,6 kW oraz w akumulator o pojemności 48,4 kWh, co zapewni zasięg 377 km (WLTP).

Ogniwa akumulatorowe dla modelu KONA Electric produkowane są w fabryce LG Energy Solution we Wrocławiu. Następnie akumulatory są montowane w ostatecznej formie w zakładzie HMMC, w którym do końca 2021 roku produkowano mechaniczne skrzynie biegów

Źródło: Hyundai

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę