Rynek aut hybrydowych w Polsce wzrósł o 51 procent

11.8.2015

Od stycznia do czerwca 2015 roku zarejestrowano 2458 hybryd, zaś w tym samym okresie ubiegłego roku 1624 auta hybrydowe. 

Rynek samochodów hybrydowych w Polsce wzrósł w pierwszym półroczu 2015 roku o 51% w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 roku.

Spośród wszystkich marek oferujących hybrydy największy udział w rynku, bo wynoszący 63%, ma tradycyjnie Toyota. Lexus zajął drugie miejsce, sprzedając 32% wszystkich samochodów hybrydowych. Trzecie miejsce przypada Mitsubishi z 3-procentowym udziałem w rynku. Po jednym procencie zajęły Infiniti oraz Ford, zaś pozostali gracze sprzedali pojedyncze sztuki albo też nie znaleźli w pierwszym półroczu ani jednego nabywcy na swoje hybrydy.

Toyota zanotowała wzrost rejestracji hybryd o 57%, tj. o 843 samochody. Wśród modeli tej marki największym wzrostem cieszył się Yaris – aż o 117%. Najpopularniejszą hybrydą w Polsce pozostaje Auris, którego 995 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost o 39,5%. 

Lexus sprzedał o 242 samochody więcej niż w 1. połowie 2014 roku, co przyniosło wzrost o 45%. Liderem wśród hybrydowych modeli marki jest wprowadzony na rynek w drugiej połowie ubiegłego roku SUV NX, który znalazł 367 nabywców. Drugim najpopularniejszym Lexusem jest luksusowy kompakt CT, którego sprzedaż wzrosła o prawie 55% i wyniosła 158 samochodów.

Zdecydowany wzrost popularności zanotował hybrydowy Mitsubishi Outlander, jedyny hybrydowy model marki. Jego sprzedaż wzrosła trzykrotnie z 23 sztuk do 69. Natomiast z wyraźnym spadkiem zainteresowania spotkał się Infiniti Q50 – zamiast 57, jak w 1. połowie 2014, model znalazł w 2015 roku 23 nabywców. Spadku nie zrównoważył jeden sprzedany Q70. Ford sprzedał 23 hybrydowe wersje Mondeo.

Źrodło: Toyota

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę