SDCM w elitarnym gronie

sdca
29.3.2016

W marcu br. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA) przyjęła do swoich struktur polskie Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Na zdjęciu od lewej: Paul Schockmel – Dyrektor Zarządzający CLEPA, Alfred Franke – Prezes SDCM, Amalia Di Stefano – Zastępca Dyrektora Zarządzającego CLEPA, Roberto Vavassori – Prezydent CLEPA

SDCM powstało w 2005 r. w Warszawie w celu ochrony interesów producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych oraz reprezentowania ich w kontaktach z politykami oraz krajowymi i międzynarodowymi instytucjami. Podczas Walnego Zgromadzenia Członków CLEPA, które odbyło się 18 marca, Prezydent CLEPA Roberto Vavassori powiedział: Jesteśmy dumni z tego, iż mogliśmy przyjąć kolejną organizację do naszych struktur, zwłaszcza tak istotną jak SDCM. Polska jest trzecim pod względem zatrudnienia w motoryzacji krajem w Europie, zatem akces SDCM znacznie wzmocni CLEPA. To konieczny i ważny krok naprzód dla całego europejskiego przemysłu motoryzacyjnego.

SDCM zrzesza blisko 100 członków, w tym 63 ze strony producentów części oraz 34 dystrybutorów. SDCM reprezentuje już interesy ponad 20 członków CLEPA, w tym takich firm jak: Bosal, Brembo, Delphi, Denso, Gates, Hella, Mahle, Robert Bosch, Schaeffler, SKF, Sogefi, Tenneco, TRW, Valeo czy ZF.
Bardzo nam zależało, by w naszym gronie znalazła się organizacja reprezentująca Polskę, bowiem przemysł motoryzacyjny wytwarzający części i komponenty samochodowe ma tam bardzo silną pozycję. Cieszymy się, że zostało nim SDCM, które od lat podejmuje skuteczne działania na rzecz polskiego sektora motoryzacyjnego - mówi Dyrektor Zarządzający CLEPA Paul Schockmel.

Przystąpienie SDCM do europejskiej organizacji producentów oznacza, że poszerzy się zakres aktywności Stowarzyszenia. Będzie ono bowiem zajmować się również tematami, które związane są bezpośrednio z działalnością firm produkcyjnych. Do tych spraw należą m.in. techniczne regulacje prawne, badania i rozwój innowacyjności, emisje zanieczyszczeń, funkcjonowanie stref ekonomicznych, handel międzynarodowy.
Grono członków stowarzyszenia znacząco się zwiększy, gdyż już teraz zapraszamy wszystkie fabryki do przystąpienia do sekcji OEM (rynku wyposażenia fabrycznego). Ich merytoryczny wkład w działalność naszej organizacji jest nieodzowny. Stowarzyszenie będzie bogatsze o unikatową wiedzę firm bezpośrednio zaangażowanych w produkcję części. Oczywiście nadal będziemy rozwijać bardzo ważną dla nas sekcję IAM (niezależnego rynku), od której zaczęła się nasza historia – mówi Alfred Franke, Prezes SDCM.

SDCM od 2007 r. jest również członkiem europejskiej organizacji FIGIEFA i aktywnie wspierało takie inicjatywy jak ECAR (Kampania na Rzecz Swobody Części Samochodowych i Napraw) oraz AFCAR (Sojusz na rzecz swobody napraw samochodów).

CLEPA jest Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Części Motoryzacyjnych. Jej członkowie to 116 największych producentów części oraz 23 stowarzyszenia krajowe i europejskie organizacje branżowe. Łącznie reprezentują ponad 3 tysiące firm zatrudniających ponad 5 mln osób i obsługujących cały łańcuch wartości rynku motoryzacyjnego. CLEPA ma swoją siedzibę w Brukseli i jest uważana przez instytucje europejskie, ONZ i pokrewne organizacje za naturalnego partnera do dyskusji (ACEA, JAMA, MEMA, itp.).

Fakty i liczby nt. europejskiego przemysłu motoryzacyjnego:

 •  Europejski przemysł motoryzacyjny zatrudnia blisko 12 mln osób.
 •  Europejscy producenci części zatrudniają bezpośrednio 5 mln ludzi.
 •  Europejscy producenci części inwestują co roku 18 mld euro w B+R. Są jednymi z największych prywatnych inwestorów w sektorze badań i rozwoju.
 • W Europie rocznie powstaje 16 mln pojazdów co przyczynia się do stabilności i rozwoju europejskiej gospodarki.

 Więcej na: www.sdcm.pl.

Źródło: Informacja prasowa SDCM

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę