Seminaria szkoleniowe

Sunrise
10.3.2016

SITK RP O/Krosno w kwietniu i maju 2016 r. organizuje seminaria szkoleniowe przy współudziale „SUNRISE” P.H.U. Grzegorz Krzemieniecki oraz BPG Maxine Gawron – firm uczestniczących w posiedzeniach Ministerstwa Cyfryzacji związanych z wdrożeniem CEPIK 2.0.

Z ramienia SITK RP O/Krosno prelegentem będzie Wiceprzewodniczący Krajowej Sekcji Samochodowej – Krajowy Konsultant ds. Stacji Kontroli Pojazdów inż. Artur Sałata. Prezentowane zagadnienia: techniczne aspekty wdrożenia CEPiK 2.0, przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów, badania techniczne pojazdów i waloryzacja opłat oraz zmiany przepisów. Do udziału w planowanych seminariach szkoleniowych zostali zaproszeni przedstawiciele Urzędów Miast i Starostw Powiatowych.

 Podczas seminariów szkoleniowych planujemy omówić następujące zagadnienia:

1) Techniczne aspekty wdrożenia projektu Integracja SKP z CEPIK 2.0, w tym:
a) uwagi zgłoszone w styczniu i lutym br. do Biura Projektu CEPiK 2.0 Departamentu Ewidencji Państwowych Ministerstwa Cyfryzacji.
b) jak przygotować stację kontroli pojazdów do komunikacji z CEP (Centralna Ewidencja Pojazdów) w zakresie podłączenia do Środowiska Integracyjnego za pomocą zestawionego tunelu VPN (Virtual Private Network).

2) Najnowsze zmiany przepisów związanych z przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.

3) Przeprowadzanie kontroli w oparciu o sporządzoną opinię prawną w grudniu 2015 r.,
która zawiera 30 stron. Radca prawny udzielił odpowiedzi na 18 pytań w sprawach, które mogą wystąpić podczas kontroli stacji kontroli pojazdów.

4) Badanie techniczne pojazdu służącego do przewozu innych pojazdów (typu Lohra),
w kontekście podlegania pod UDT. - zagadnienie omówimy w oparciu o obowiązujące regulacje prawne oraz wymianę korespondencji z UDT.

5) Przeprowadzanie pomiaru emisji zadymienia spalin w pojazdach (w tym również
w ciągnikach rolniczych) w kontekście prowadzonych kontroli zadymienia spalin przez organy kontroli ruchu drogowego – zagadnienie omówimy w oparciu o sporządzoną opinię.

6) Pojazdy zasilane gazem a bezpieczeństwo diagnosty samochodowego - zagadnienie omówimy
w oparciu o wymianę korespondencji z Państwową Inspekcją Pracy oraz w oparciu o opinię TDT w Warszawie.

7) Przedstawienie naszych działań w zakresie dążenia do waloryzacji opłat za badania techniczne pojazdów i zmiany przepisów.

8) Czytelne wypełnianie pokwitowań za zatrzymany dowód rejestracyjny w oparciu
o wymianę korespondencji pomiędzy naszym Stowarzyszeniem a Komendą Główną Policji.

9) Pobieranie opłat przed badaniem technicznym i wyznaczanie terminów płatności, które mają wejść w życie 1 stycznia 2017 roku oraz planowane kontrole podmiotów prowadzących stacje kontroli pojazdów – zagadnienie omówimy w oparciu o wyjaśnienia Ministerstwa Finansów, które zostały skierowane do naszego Stowarzyszenia.

10) Przeprowadzenie dodatkowego badania technicznego pojazdu bez tablic – dotyczy ustalenia danych technicznych.

 Koszt uczestnictwa w seminarium szkoleniowym wynosi:

a) 299 zł brutto od osoby,
b) 270 zł brutto od osoby, w sytuacji, gdy w seminarium szkoleniowym uczestniczą 2 osoby skierowane przez jednego pracodawcę,
c) 240 zł brutto od osoby, w sytuacji, gdy w seminarium szkoleniowym uczestniczą 3 lub więcej osób skierowanych przez jednego pracodawcę.
Cena obejmuje: udział w seminarium szkoleniowym i lunch. Koszty dojazdu pokrywa uczestnik.
Udział w seminarium szkoleniowym dla dwóch osób zgłoszonych przez podmiot prowadzący stację kontroli pojazdów i posiadający zawartą umowę o współpracy z SITK RP Oddział w Krośnie jest bezpłatny.

 Każdy uczestnik otrzyma między innymi:

  1. prezentację opracowaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych „Komunikacja SKP z CEPIK 2.0” udostępnioną naszemu Stowarzyszeniu,
  2. wersję testową programu SKP PRO wraz z aktami prawnymi i normatywnymi,
  3. certyfikat potwierdzający udział w seminarium szkoleniowym,
  4. notes konferencyjny,
  5. projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia – projekt ma na celu zaktualizowanie przepisów w zakresie warunków technicznych w stosunku do obowiązujących regulacji UE (dyrektyw i rozporządzeń) oraz regulaminów EKG ONZ, aby zapobiec sytuacjom, w których wymagania homologacyjne pojazdów będą różne niż krajowe warunki techniczne pojazdów, weryfikowane w toku okresowych badań technicznych pojazdu. Ponadto projekt reguluje kwestię dopuszczenia przewozu kontenerów 45 stopowych w operacjach transportu intermodalnego (transportu kombinowanego).
  6. najnowszy projekt (z 2016 roku) zmieniający rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

Wśród uczestników rozlosowane będą upominki. Kartę zgłoszeniową należy przesłać pocztą, mailem lub faxem w terminie wskazanym w karcie. Każdy uczestnik seminarium szkoleniowego powinien posiadać dokument tożsamości do okazania podczas rejestracji. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania wyznaczonego spotkania, na które zapisali się jego uczestnicy bez podania przyczyny. Ponadto informujemy, że podmioty korzystające od wielu lat z naszych przekazów nie poniosły żadnej szkody i nie nastąpiło ich wykluczenie z tytułu wykonywania zawodu lub prowadzenia działalności gospodarczej. 

Rejestracja uczestników od godz. 8:30 – Planowane zakończenie spotkań ok. godz. 14:30.
Wpłaty należy dokonać przed spotkaniem na konto: 94 1020 2964 0000 6702 0065 9177
Więcej informacji: www.klubdiagnosty.pl, www.dlid.pl.

 Źródło: Sunrise/SITK RP O/Krosno

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę