Sikkens będzie brać udział w pobiciu rekordu prędkości

Sikkens
16.11.2015

Lakiery i farby renowacyjne marki Sikkens pomagają optymalizować redukcję oporu powietrza podczas wyścigów rowerowych.

Lakier Sikkens AkzoNobel pomaga jednej z najszybszych drużyn rowerowych świata powrócić na pozycję rekordzistów. W 2013 r. drużyna rowerowa Human Power Team (HPT Delft) z Delft i Amsterdamu ustanowiła rekord prędkości na poziomie 133,78 km/h, osiągając tym samym najwyższą prędkość pojazdu napędzanego wyłącznie siłą ludzkich mięśni. Rekord ten udało się pobić tylko raz, o 5,6 km/h, drużynie AeroVelo Team podczas zawodów zorganizowanych na pustyni w amerykańskim stanie Nevada.

Rowery wykorzystywane podczas zawodów Human Powered Speed Challenge zaledwie w niewielkim stopniu przypominają te używane przez większość rowerzystów na świecie. Całkowicie zamknięta, superlekka obudowa nie posiada przedniej szyby – widok zewnętrzny przekazywany jest na ekran przez dwie kamery. Zaletą takiej konfiguracji jest lepsza aerodynamika.

Przy niezwykle trudnej pracy nad zwiększeniem wydajności i prędkości w każdym etapie projektowania i produkcji na pierwszym miejscu musi znajdować się minimalizacja oporu powietrza. To krytyczny element specjalistycznej wiedzy oraz rewolucyjnej technologii, jaką wspólnie z zespołem wyścigowym F1 McLaren opracowują specjaliści marki Sikkens. Niezwykle wytrzymała powłoka zapobiega „przyleganiu” powietrza do roweru.

- Opór powietrza podczas jazdy modelem VeloX wynosi tylko jedną dziesiątą wartości oporu w przypadku jazdy na zwykłym rowerze. Powłoka jest tak gładka, że opór powietrza porównywalny jest z oporem płyty DVD trzymanej pionowo w strumieniu powietrza - komentuje Frank Vergeer, dyrektor Vehicle Refinishes ds. badań i rozwoju.

Źródło: Sikkens

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę