Silnik nowej generacji dla samochodów ciężarowych
Prezentując nowy silnik, Daimler AG jako pierwszy producent samochodów cięzarowych na świecie spełnia normę emisji spalin Euro VI (bedzie obowiązywać od roku 2014). Jednocześnie silnik ten jest najbardziej efektywny w swoim segmencie rynkowym. Dzięki uniwersalnej architekturze może być stosowany w pojazdach Daimlera na całym świecie, co pozwoli koncernowi na znaczne obniżenie kosztów produkcji dzięki korzyściom skali.
Silnik "BlueEfficiency Power" jest tylko jednym z elementów nowego pakietu, jaki znajdzie sie w nowym samochodzie cięzarowym Mercedes-Benz, który zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Jak podkreślił Andreas Renschler, członek zarzadu odpwiedzialny za Daimler Trucks, wcześniejsze stosowanie silników spełniających Euro 6 powinno skutkować zwolnieniem firm posiadajacych takie auta z opłat autostradowych - ale to jest zadanie polityków.