Skoda sprzedała w Chinach 1,5 miliona samochodów

13.8.2015

Od momentu wejścia na chiński rynek, czeski producent dostarczył klientom już 1,5 miliona pojazdów.

W najbliższych latach ŠKODA planuje zwiększenie sprzedaży na swoim najsilniejszym rynku na świecie do ponad pół miliona samochodów rocznie.

Modele ŠKODY są dostępne na rynku chińskim od 2007 roku. Od tego czasu marka zwiększyła roczną sprzedaż do 281 400 egzemplarzy w 2014 roku.

Stanowi to prawie jedną czwartą całkowitej sprzedaży marki w zeszłym roku. W pierwszej połowie 2015 roku ŠKODA dostarczyła 138 300 pojazdów na rynku chińskim - to przełożyło się na wzrost o 5,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Chiny od 2010 roku są największym indywidualnym rynkiem dla czeskiego producenta, który wzmacnia swoją pozycję dzięki ścisłej współpracy z Volkswagen Group China i lokalnym partnerem Shanghai Volkswagen (SUW).

W ramach międzynarodowej strategii wzrostu, w ostatnich latach marka stale poszerza gamę modeli dostępnych w Chinach. W 2014 roku oferta czeskiej marki wzrosła do sześciu lokalnie produkowanych samochodów. Gama ŠKODY w Chinach składa się z modeli: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti i Superb.

Źródło: Skoda

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę