Sposób na nieszczelność klimatyzacji

4.2.2015

Jednym z największych wyzwań, napotykanych podczas instalacji i serwisu instalacji klimatyzacyjnych w pojazdach i chłodnictwie, jest wykrywanie wycieków. Niestety konwencjonalne metody wyszukiwania nieszczelności nie spełniają oczekiwań. Dlatego VULKAN LOKRING stworzył system wykrywania wycieków gazu śladowego LOKTRACE, który łączy wszystkie zalety dotychczasowych metod wykrywania nieszczelności – bez niedogodności związanych z wcześniej standardowymi metodami.

Wykrywanie wycieków gazem śladowym jest z powodzeniem wykorzystywane w przemyśle od wielu lat w celu kontroli szczelności systemów klimatyzacyjnych. Podczas przeprowadzania testu zużyciem wykrywacza LOKTRACER, używa się gazu LOKTRACE. Jest to mieszanina składająca się z 95% azotu i 5% wodoru. Część wodorowa pełni rolę gazu śladowego. Gaz LOKTRACE jest nietoksyczny, nieszkodliwy dla środowiska i niepalny (ISO 10156).

Gaz LOKTRACE jest wprowadzany do pustego systemu pod ciśnieniem ok. 5 barów. Wycieki można zlokalizować przy pomocy wodorowych wykrywaczy nieszczelności LOKTRACER TLD.500 lub TLD.1000. LOKTRACER’y reagują wyłącznie na wodór, co oznacza brak wrażliwości krzyżowej na inne gazy. A to z kolei oznacza, że takie wykrywanie nieszczelności jest bardzo wiarygodną metodą. Molekuły wodoru są najmniejszymi naturalnie występującymi cząsteczkami i ulatniają się nawet przy najmniejszych nieszczelnościach (mniej niż 1 g/rok). W rezultacie LOKTRACER może być również używany do wykrywania nawet bardzo małych wycieków. Ponieważ wodór jest lżejszy od powietrza, molekuły wodoru unoszą się i dlatego rury można łatwo sprawdzić od góry.

LOKTRACE jest pierwszą metodą, która spełnia wszystkie wymagania wykrywania nieszczelności w samochodowych systemach klimatyzacyjnych i chłodnictwie przemysłowym oraz zmienia „intuicyjne“ wykrywanie wycieków w proces zapewniający rezultaty.

http://agmet.cc.pl/lokring/wykrywanie-nieszczelnosci/

Pod poniższym linkiem znajduje się film pokazujący zasadę działania wykrywacza nieszczelności TLD.500 i TLD.1000 w klimatyzacji samochodowej:
https://www.youtube.com/watch?v=n6zsO2_mp9I

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę