Stellantis Pro One, czyli nowa strategia marki

Stellantis Pro One, czyli nowa strategia marki Stellantis Pro One

Stellantis przedstawił niedawno Pro One – nową strategiczną ofensywę w branży pojazdów użytkowych, dzięki której chce osiągnąć pozycję światowego lidera i która obejmuje oferty sześciu kultowych marek Grupy, takich jak: Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall.

Klienci Stellantis Pro One będą mogli skorzystać z tej zintegrowanej oferty, która obejmuje wiodące w swojej klasie samochody dostawcze, pickupy i rozwiązania w zakresie mikromobilności; najnowocześniejsze zelektryfikowane układy napędowe; połączony ekosystem dla firm zajmujących się instalacją specjalistycznego wyposażenia i przeróbkami; w pełni skomunikowane ze światem technologie pojazdów; oraz kompleksowe partnerstwo biznesowe mające na celu zmaksymalizowanie efektywności biznesowej firm, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów i zwiększeniu rentowności.

Ponieważ sektor pojazdów użytkowych stanowi obecnie jedną trzecią przychodów netto Stellantis ze sprzedażą na poziomie 1,6 miliona sztuk rocznie, strategia Pro One pomoże Stellantis osiągnąć cele planu strategicznego Dare Forward 2030, takie jak: podwojenie przychodów netto ze sprzedaży pojazdów użytkowych do 2030 roku w porównaniu z rokiem 2021; 40% udział sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV); oraz wygenerowanie 5 miliardów euro przychodów z usług.

Wraz z premierą Stellantis Pro One, w poniedziałek 23 października o godzinie 15:00 zostanie zaprezentowana całkowicie odnowiona gama samochodów dostawczych każdej z marek, z bezemisyjnymi układami napędowymi drugiej generacji, unikalnym rozwiązaniem wodorowym, pełną łącznością ze światem i z najwyższej klasy systemami wspomagania autonomicznej jazdy.

Źródło: Stellantis, Youtube

Równolegle gama produktów przeznaczonych na rynek północnoamerykański zostanie rozszerzona o zelektryfikowane samochody dostawcze i pickupy, w tym modele Ram ProMaster EV i Ram 1500 REV 2025.

Wprowadzając Pro One chcemy wykorzystać naszą niekwestionowaną pozycję lidera w sektorze pojazdów użytkowych, opartą na koncepcji „sześć marek, jedna siła”, ponieważ segment ten zapewnia Stallantis jedną trzecią przychodów netto. Ponieważ oczekiwania klientów stają się coraz bardziej zróżnicowane i złożone, dlatego oferujemy specjalne rozwiązania mające na celu zaspokojenie każdej konkretnej potrzeby. Naszą misją jest wspieranie naszych klientów na całym świecie i dostarczanie produktów i usług, które pomagają im się rozwijać.

Jean-Philippe Imparato, dyrektor jednostki biznesowej Commercial Vehicles Stellantis

Strategia Stellantis Pro One jest realizowana poprzez jej marki i opiera się na sześciu filarach, takich jak:

  • Najszersza oferta produktów w branży, obejmująca samochody dostawcze, pickupy i rozwiązania w zakresie mikromobilności;
  • Utrzymanie pozycji lidera w zakresie zerowej emisji spalin dzięki uzupełniającym rozwiązaniom, takim jak wodór i modernizacje. W przypadku samochodów elektrycznych drugiej generacji, zwiększenie zasięgu bez uszczerbku dla osiągów oferowanych przez wersje spalinowe;
  • Stworzenie dostosowanego do potrzeb i doskonałego doświadczenia klienta, dzięki dostępnej na całym świecie sieci ponad 20.000 specjalnych punktów kontaktu z klientem; stworzenie kompleksowego ekosystemu ładowania opracowanego przez Free2move Charge, który zapewnia bezproblemowe ładowanie i zarządzanie energią, zaspokajając wszystkie potrzeby klientów pojazdów elektrycznych, w dowolnym miejscu i w dowolny sposób oraz zapewniając sprzęt, oprogramowanie, instalacje i usługi; wszystko to uzupełnione konkurencyjnymi ofertami finansowymi opracowanymi przez Stellantis Financial Services;
  • Opracowanie nowego cyfrowego ekosystemu dla firm zajmujących się instalacją specjalistycznego wyposażenia i przeróbkami w celu skrócenia czasu produkcji i dostaw;
  • Zaoferowanie usług w 100% połączonych: aktywacja usług połączonych dla gamy vanów i pickupów do końca 2023 r., ze wszystkimi korzyściami wynikającymi z funkcjonalności oprogramowania;
  • Utrzymanie zakładów produkcyjnych w skali globalnej, z 15 fabrykami samochodów dostawczych w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, wspierającymi globalne ambicje.

Obecnie Stellantis jest liderem w branży pod względem sprzedaży pojazdów użytkowych w regionie Rozszerzonej Europy z udziałem w rynku na poziomie 31% i Ameryce Południowej z 28% udziałem w rynku. Jest drugą co do wielkości grupą na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz numerem 3 w Ameryce Północnej. Dzięki w pełni zelektryfikowanej gamie samochodów dostawczych, od 2021 r., Stellantis jest niekwestionowanym liderem w segmencie pojazdów użytkowych BEV w regionie Rozszerzonej Europy z ponad 40% udziałem w rynku, a także pionierem technologii wodorowych i paliw alternatywnych.

Źródło: Stellantis

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę