Świece zapłonowe DENSO TT podbijają rynek

8.5.2013
Świece zapłonowe DENSO TT, wprowadzone na rynek wtórny w Rosji i Europie Wschodniej w 2008 roku, a w pozostałych krajach Europy w roku 2010, cieszą się niesłabnącą popularnością.

Jak informuje DENSO, wystarczyło siedem miesięcy bieżącego roku fiskalnego, by wyniki sprzedaży świec zapłonowych TT znacznie przewyższyły ubiegłoroczne.

"Rosnący popyt na świece TT, który obserwujemy na europejskim rynku wtórnym, znajduje odzwierciedlenie w 9% udziale DENSO w tym segmencie rynku. Klienci coraz częściej wybierają świece zapłonowe TT, doceniając ich zaawansowaną technologię, wydajność oraz atrakcyjną cenę" - podkreśla Gilbert Couvert, Product Manager DENSO Europe B.V. After Market.

Na czym polega wyjątkowość świec zapłonowych Twin Tip (TT)? Po pierwsze, odznaczają się one wydajnością wyższą od standardowych świec niklowych, a efektywnością zapłonu dorównują świecom irydowym. Wysunięte elektrody środkowa i masy o zmniejszonej średnicy (1,5 mm) - wykonane ze stopu niklu, chromu, krzemu i tytanu - przekładają się na bardzo wysoką zapłonność. Brak metali szlachetnych w konstrukcji wpływa również na niższą, atrakcyjną cenę świec TT.

Po drugie, podwyższona zapłonność świec TT oznacza stabilniejsze spalanie, a w efekcie również oszczędność paliwa i zmniejszenie emisji CO2. Przeprowadzone testy pokazują, że silnik ze świecami TT zużywa do 5% mniej paliwa niż silnik ze standardowymi świecami. Nie należy też zapominać o tym, że cieńsza elektroda środkowa generuje mocniejszą iskrę, co zapewnia rozruch samochodu nawet przy bardzo niekorzystnej, mroźnej pogodzie.

Właściciele warsztatów podkreślają, że ważnym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie świec TT jest również ich skonsolidowany asortyment - 13 numerów katalogowych świec TT DENSO zapewnia 85% pokrycie rynku najpopularniejszych samochodów w Europie. Dla warsztatów oznacza to, że mogą zaoszczędzić miejsce w magazynie, nie zawężając parku pojazdów obsługiwanego przez dany serwis. Łatwiejszy jest również proces zamawiania i utrzymanie stanu magazynowego.

„Świece TT doskonale sprawdzają się także w silnikach zasilanych LPG, wymagających wyższego napięcia zapłonowego rzędu 25-30 kV (w silnikach benzynowych wystarcza zwykle 10-15 kV). Świece zapłonowe TT kompensują napięcie zapłonowe mniejszym odstępem między elektrodami oraz mniejszą średnicą elektrody środkowej i masy. Są również tańsze od świec irydowych i platynowych, które były do tej pory zalecane do silników zasilanych LPG" - podkreśla Adam Barski, Sales Executive Polska, DENSO.

„Polscy kierowcy najczęściej sięgają po świece standardowe - ich sprzedaż na rynku wtórnym w Polsce wynosi około 90 procent. Wraz z pojawieniem się świec zapłonowych TT, klienci otrzymali możliwość korzystania z lepszego, bardziej wydajnego zamiennika w tej samej cenie. To w znacznej mierze tłumaczy popularność świec zapłonowych Twin Tip" - podsumowuje Adam Barski.

Oferowane przez DENSO świece zapłonowe TT są przeznaczone do najpopularniejszych europejskich, azjatyckich i amerykańskich marek samochodów. Są to między innymi Alfa Romeo, Chevrolet, Citroen, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota czy Volkswagen.

Pełna lista zastosowań świec zapłonowych TT oraz lista zamienników znajduje się w katalogu świec zapłonowych i żarowych DENSO 2012/2013, który można pobrać ze strony www.denso-am.pl.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę