Świetny sezon Shell i Ferrari w Formule 1
1,6-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem do pojazdu SF15-T to jeden z najbardziej złożonych układów napędowych w historii Ferrari. Osiągnięty w tym roku wzrost wydajności silników bolidów Ferrari Scuderia o jedną czwartą oznacza dodatkowe pół sekundy na okrążeniu, co równa się średnio 30 sekundom na całym dystansie wyścigu!
Silniki pojazdów Scuderia Ferrari zasilane Shell Helix Ultra, pierwszym olejem silnikowym wytworzonym z gazu ziemnego, były jednymi z najbardziej niezawodnych w tegorocznych zmaganiach Formuły 1. Dodatkowo, w trakcie całego sezonu Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen z ekipy Ferrari mogli korzystać aż z pięciu nowych mieszanek paliwa wyścigowego Shell V-Power. Prace nad udoskonaleniem paliwa Shell to jedne z największych zmian wprowadzonych przez koncern w historii ponad 80-cio letniego partnerstwa technologicznego ze Scuderia Ferrari.
Znaczący wzrost wydajności silników bolidów pomógł Scuderia Ferrari w tym sezonie 16 razy stanąć na podium, zdobyć 3 zwycięstwa i zająć drugą pozycję w walce o tytuł Mistrza Świata Konstruktorów.
- Konsekwentnie pracowaliśmy nad udoskonalaniem naszego paliwa wyścigowego Shell V–Power, co pozwoliło nam na realizację bardziej śmiałej strategii w 2015 roku. Wyciągnęliśmy wnioski z ubiegłego roku, okresu rozwoju nowej i innowacyjnej technologii hybrydowej, i w tegorocznej odsłonie Formuły 1 wprowadziliśmy pięć nowych mieszanek. Co więcej, jeszcze bardziej intensywnie współpracowaliśmy z kolegami z Maranello, w pełni integrując nasze plany rozwoju w obszarze paliwo-silnik. Cieszymy się, że nasza ciężka praca przyniosła tak spektakularne efekty i nie możemy doczekać się kolejnego sezonu – komentuje Guy Lovett, innovation manager z motorsport Shell.
Źródło: Shell