Targi IAA w Monachium – podsumowanie w liczbach i faktach

Targi IAA w Monachium – podsumowanie w liczbach i faktach IAA Mobility

Wydarzenie dotyczące mobilności oraz nowych technologii przyciągnęło wielu odwiedzających i wystawców. Zgromadzonym uczestnikom, dziennikarzom, pasjonatom tematu zaprezentowano ponad 300 nowości: rozwiązań i produktów, które są zapowiedzią nadchodzącej przyszłości.

Od 5 do 10 września ponad 3700 dziennikarzy z 82 krajów relacjonowało przebieg Targów. 750 firm eksponowało swoje innowacyjne pomysły z zakresu motoryzacji, mobilności, elektrotechniki i nie tylko. Jakie punkty programu zyskały największą popularność?

Monachium – IAA Mobility

Komunikacja to podstawa

Podczas wydarzenia postawiono na dialog z użytkownikami, to dlatego stoiska wystawców przygotowane były tak, żeby każdy miał do nich swobodny, nieograniczony dostęp. A prezentowany produkt był obsługiwany intuicyjnie. Wspólne kreowanie przyszłości leży w zasięgu naszych działań – przekonywali organizatorzy Targów. Mimo dzielących nas nieraz różnic, warto szukać rozwiązań, które jednoczą producentów, autorów nowych technologii i klientów.

Dlatego każdy przygotowany na Targi open space mógł zamienić się w mini scenę, gdzie gości zapraszano na prelekcje, warsztaty czy koncerty. Wyjście zza pulpitu sprzedażowego do uczestników eventu i nawiązywanie bezpośrednich relacji, rozmowa o mobilności, współtworzenie nowej jakości stały się hasłami przewodnimi imprezy.

Samochód to nie tylko środek transportu

Zgodnie podkreślano, że przemysł motoryzacyjny zmierza w kierunku elektryfikacji i jazdy autonomicznej, a wnętrza naszych samochodów stają się przestrzenią do komunikacji ze światem zewnętrznym. I mają gwarantować wysoką jakość użytkownikom. Programowane systemy zmieniają domowe sprzęty w urządzenia interaktywne. Możemy się z nimi porozumiewać z dowolnego punktu, również z wnętrza samochodu. Nasze pojazdy, na naszych oczach, zmieniają się bowiem w mobilne centra obsługi.

Targi IAA w Monachium Monachium – IAA Mobility

Hildegarda Müller, prezes niemieckiego stowarzyszenia przemysłu motoryzacyjnego (VDA), tak podsumowuje całe wydarzenie: – Ludzie chcą doświadczać mobilności na co dzień. Podążając za zmianami w zakresie postaw proekologicznych, chcemy przyczyniać się do ochrony środowiska naturalnego. Nasza naczelna zasada to kształtowanie indywidualnej mobilności w sposób zrównoważony i cyfrowy. Mobilność oznacza partycypację w codzienności, dlatego jest filarem naszych działań. Dobrze wykorzystajmy ten wielki potencjał. Rozwiązania oraz gotowe pomysły zostały zaprezentowane podczas tegorocznego IAA Mobility w Monachium.

Źródło: IAA Mobility

 

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę