Technologia rozszerzonej rzeczywistości 3D od BMW
BMW i to pierwszy producent samochodów na świecie, który w ramach projektu pilotażowego umożliwia swoim klientom interaktywne poznawanie swoich produktów w technologii rozszerzonej rzeczywistości 3D.
Za pomocą Tango, przeznaczonej na smartfony technologii rozszerzonej rzeczywistości autorstwa Google, klienci mogą oglądać swoje idealne BMW i3 lub i8 w postaci interaktywnej wizualizacji w oryginalnych rozmiarach.
Projekt pilotażowy wystartuje w wybranych punktach sprzedaży. Specjaliści ds. produktu (tzw. Product Genius) wyposażeni są w obsługujące aplikację Tango urządzenie mobilne umożliwiające wizualizację oraz poznawanie produktów BMW i. Funkcja rozszerzonej rzeczywistości generuje obraz 3D, który można poznawać interaktywnie: klient może na przykład otwierać drzwi lub bagażnik, może nawet „wsiąść” do auta, aby obejrzeć jego wnętrze.
Aplikacja BMW i Visualiser została opracowana i stworzona przez firmę Accenture. Zawiera cyfrowy obraz pojazdów BMW i wykorzystuje technologię Tango. BMW i Visualiser umożliwia klientom poznawanie samochodu w nowy, interaktywny sposób. Aplikacja umożliwia na przykład otwieranie drzwi lub włączanie świateł. Aby zapewnić intuicyjne i jednocześnie proste korzystanie, aplikacja celowo nie została pomyślana jako pełen konfigurator pojazdu, lecz jako narzędzie do wizualizacji umożliwiające np. zmianę kolorów karoserii i wnętrza lub obręczy kół poprzez dotykanie ekranu. Po zakończeniu wizualizacji klient może zapisać dane lub udostępnić je innym, np. punktom sprzedaży BMW i, w mediach społecznościowych lub jako kod QR.
Źródło: BMW